All the things she said...

Jag orkade inte skriva blogg igår, jag kom hem sent osv osv men bloggar för två dagar idag istället ;p

Tisdag 9/12
Anna-dagen idag ju ;D Min namnsdag. Min familj kom in och sjöng en minut innan min klocka ringde, snyggt tajmat säger jag bara haha. Okejokej ja vi firar namnsdagar i min familj, har alltid gjort det. Nu kommer jag låta bortskämd också men fick två par örhängen, en bfmv-tröja (du lyckades alls lura mig Kajsa ;p), boken "Om jag kunde drömma" och totalt 300. Brukar inte få så mycket men det var snällt :) Tack alla!

Började skola med engelska, fick tillbaka våra English In Use test, gick skit men förväntade mig det ändå. Smsade mycket med Emma då också. Jag saknar dig sjukt mycket gumman, jag vill upp till Sthlm och träffa dig annars blir det väl inte förrän nästa sommar *sadface*. Eget arbete på svenskan. Just det ja Dóra försov sig och hon hade ändå matte innan engelskan så totalt blev det tre lektioner hon missade. Men hon kom sen och åt lunch oc h var på bilden. Hahah min lilla latmask<3

Sen var det snabbt hem, kolla posten PAKETET HADE KOMMMiT iDAG!!!! Sprang ut med Challe och ringde Therése samtidigt. När hunden fått sin tur gick jag upp, bredde en macka tog en vattenflaska och packade min väska och gick till hemköp. Väntade på bussen och åt min macka. Hade paket tryggt nära mig i en påse, ingen fick ju ta det! Bytte buss i Lund och var tillslut i S Sandby.

Sen var det dansuppvisning. De stora tjejerna skulle ha glitterspray i håret och Tove tyckte det var kul att spraya ner mig också. Tack för det haha. Alla var jätteduktiga jag menar de minsta är 5-7 och de stora är 8-11 och jag tyckte de verkligen var duktiga! Det var en tjej som ville sitta i mitt knä när de stora övade sina danser, hon var skitsöt. När dansuppvisningen var slut och Therése och barnen tackat alla föräldrar och Therése sagt hejdå till alla barnen var det äntligen lite lugn och ro haha nä men lite skönt var det ädnå att inte ha massa skrik och sånt. De gulligaste var att när vi hade städat lite så kom den lilla tjejen in och sa att hon ville säga hejdå till mig. Snacka om att mitt hjärta smälte. Hon gav mig en kram och jag sa att jag hoppades hon kommer tillbaka till Therése igen nästa år, gav henne en kram och så sprang hon iväg igen.

Vi packade ihop de sista och gick. Jag följde med Therése hem en stund och vi öpnnade paketet för att kolla på tröjan men öppnade inte själva dvd. Tröjan är finfinfin. Sen kom min pappa och hämtade mig och jag fick köra hela vägen hem *stolt för det gick bra och det var kul* Hämtade Kajsa på vägen också, hon hade spelat gitarr.
När vi kom hem så stod min mamma och bakade lussebullar och så hjälpte jag henne fixa maten. Mat och efterrätt och sen var det ju sista avsnittet av Desperate Housewives hehe.
Satte mig vid datorn ganska sent och orkade inte skriva någon blogg då.

Gick kanske och la mig lit sent men ändå.

Onsdag 10/12

Blä det var skitjobbigt att gå upp. Jag tog längre tid på mig än vanligt vilket gjorde att jag kom ner tio minuter senare till frukostbordet. Inte med flit ska jag säga. Hade ändå tur som blev körd till skolan.

Fysik, gick bara igenom gammalt igen. Man har ändå glömt en massa vilket är lite läskigt. Lite kom tilbaka efterhand.

Svenska, asså scheisse! Vi visste att vi fick vara i en datorsal men att vi fick slås om den med b-klassen. Vi gick ändå upp til vanliga salen. Satt där en stund och sen bestämde vi oss för att gå till datorsalen eftersom vi redan visste vilken sal det skulle vara, 2205. Så vi gick till tvååan men hittade inte salen. Jag ringde både Kajsa och Kim och fick svaren "tror inte den finns ;s" och "jag har lektion knasboll XD" Hahaha! Sen gick vi upp till salen igen och träffade Caroline på vägen upp och jag visade min tröja och vi pratade lite. När vi sedan kom upp till salen har läraren satt upp en lapp där det står att hon är i sitt arbetesrum om vi ville ja hjälp. Jahapp så vi gick in till b-klassens lärare som var kvar i deras klassrum och frågade henne och då säger hon att vi skulle vara i 2208. Så vår lärare hade sagt till oss att gå till en icke existerande sal, tack liksom. Så vi gick till den salen istället men det är klart att det inte ska vara någon där och att det är låst. Så vi fick gå till vår lärares arbetsrum så fick hon låsa upp till oss. Haha vi satt själva i hela salen vilket var ganska skönt egentligen. Satt en halvtimme sen var lektionen slut och vi hade lunch. Hittade Therése och de andra estetarna i matsalen. Jag slängde snabbt i mig filen och så stack Therése och jag till Nova. Hon hittade lite julklappar och jag bara följde med, skulle väl egentligen köpt något men gjorde inte det.  Vi hade våra tröjor idagm hihihi.

Var tillbaka igen på skolan kvart i ett. Writing engelska. Blä, det gick väl sådär. Nu är det iaf över så behöver inte bry mig mer om det. Har bara speaking kvar och sen är det inte fler prov och sen är kursen slut. Byebye English CAE

Träffade Sanna innan tyskan och vi bestämde ordentligen att vi ska ses en stund på söndag.

Sen tyska, suck..  Under rasten kom en av de jobbiga killarna fram till Katrin och mig och sa "jag sitter med er lite mer normala". Okeej liksom!? Så vi pratade lite om Tokio Hotel, projektarbete och lite så. Sen gick han tillbaka igen. Jaja.
Jag tycker verkligen inte om min tyskalärare. Vi kommer ha sjukt stort prov i januari, veckan efter vi har börjat! Sen så säger att vi ska ha tre prov nästa termin och vi har bara haft ett litet oförbrett denna terminen och om man skriver G på första, VG på den andra och MVG på det tredje så får man MVG i slutbetyg och om man skriver MVG, MVG G Så får man G. Vafan!!!! Vad i helvete är det för sjukt sätt? Får man inte ha en dålig dag?  Jag är så sjukt arg.

Sen tog Dóra och jag bussen hem till mig och åt Schwardswaldstårta mums! Satt och pratade en stund på mitt rum och sen tog hon bussen hem. Jag gick och la mig i sängen och läste Låt den rätte komma in. Jag måste läsa ut den nu, den är bra men vill inte läsa den under press.  Sen vilade jag en kvart och fortsatte att läsa. Sen var det mat och nu sitter jag här hehe :P

Kram till alla som orkade läsa.
Ha det bra
Auf Wiedersehen




Varför händer det?

Kommentarer
Postat av: Therése

DiN TYSKALÄRARE SUCKZ!!!

Varför händer vad? :/

2008-12-10 @ 23:21:25
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/
Postat av: Din lilla latmask

I loved the wonderful cake <3 Mums :]

2008-12-11 @ 17:28:47

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0