Congratulations and ...

Idag fyller min älskade Therése aka Piff år. Massa grattis  till henne ^_^ <3

Jag måste få skriva av mig. Varför får man inte klä sig som man vill? Varför ska människor alltid döma en efter hur man ser ut? Jag har blivit så trött på det nu! När Therése och jag gick från skolan och sen på stan och på nova så stirrade alla på oss, det var nästan så att deras ögon ploppade ut. Vissa viskar och andra säger det t.o.m högt.
      Jag sätter på mig det jag tycker är snyggt och som tack för det så ska alla stirra på mig. Bara för att jag vågar klä mig annorlunda och inte följa trender så ska jag bli utpekad. Jag fattar inte varför man ska bli kallad "emo" för att man inte klär sig som alla andra. Jag erkänner att jag också använder ordet emo ibland.
     Idag när jag kom till skolan och ställde mig utanför skrivsalen så stod jag helt ensam och även helt själv med min stil. Alla kollade som om jag vore värsta ehm aa jag vet inte men typ galningen. Det finns faktiskt något som heter never judge the book by its cover. Ni känner inte mig, ni har ingen aning om hur jag är som person. Jag kanske är precis som du!? Men med alla fördomar så tror ni säkert att jag alltid är deprimerad och att jag skär mig m.m. Det gör jag inte! Okej att jag har mina perioder då jag är nere men det har väl ändå alla!?
     Många tror säkert också att vi som klär oss "alternativt" vill ha uppmärksamheten, men det vill väl alla andra också ha!? Jag tror inte det bara är "alterntiva" vill ha det. Jag personligen tycker inte om all uppmärksamhet och då tänker ni säkert va fan klär du dig så för då? Jag säger det igen, jag tycker det är snyggt och vill ha det! Jag har börjat sluta bry mig om vad folk tycker om mig, speciellt utseende men idag gick det över gränsen. Jag orkar inte med allas blickar men jag tänker ändå inte sluta klä mig som jag vill så därför får jag lära mig att ignorera.
     Hoppas någon har läst det jag skrivit och tar det åt sig. Jag menar verkligen vad jag skriver. Nu har jag fått sagt det och jag hade säkert kunnat fortsätta blaba på men det är säkert ingen som orkar läsa det eftersom det redan har tagits upp så mycket men nu är det iaf sagt.

Kommentarer
Postat av: Fredr!k

jag tyckte i alla fall att du var söt i onsdags :)

2009-04-05 @ 03:44:10
Postat av: THEJÄS

Jag tyckte oxå det var helt öööverdrivet vad folk glodde i onsdags!!!!

Okej att vi har väldigt iögonfallande kläder, men GAH!

Kunde inte sagt det bättre själv helt enkelt ^^

2009-04-05 @ 12:06:33
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0