I try to laugh

Morsning Korsning

Blä jag tog ju som sagt vaccinet och dagen efter, ja igår, vaknade jag upp med lite feber och sjukt ont i armen. Hade knappt sovit på hela natten eftersom det gjorde ont och jag visste inte hur jag skulle ligga. Jag skulle börja jobba klockan tolv men så ringer en av cheferna klockan sju på morgonen (!) och frågade om jag var vaken så sa jag att jag sov, haha det gjorde jag ju egentligen inte eftersom jag inte pratade i sömnen men halvsov när hon ringde och jag hade ju inte tänkt att gå upp så tidigt. Hon undrade iaf om jag kunde börja jobba klockan tio ist. Jag tänkte på det min pappa och en kollega på jobbet sagt att man ska jobba så fort man erbjuds, visa framfötterna liksom, så jag tackade ju ja innan jag egentligen hunnit känna efter hur jag mådde. Så jag gick upp och åt frukost och tog det lite lugnt, gjorde mig i ordning och låg i soffan och kollade tv tills jag var tvungen att gå ut med Challe. Under den tiden kände jag mig sämre och ja febern hade ju gått en massa också. Tog en ibumetin och gick ändå till jobbet. Båda cheferna hade lite dåligt samvete att jag jobbade när jag mådde dåligt men jag sa "äh bry er inte om det". Det kändes bättre efter ett tag också, nog tabletten som hjälpte. Följde med en vårdtagare till lasarettet på landskrona för undersökning och det tog ju väldigt lång tid. Var inte hemma förrän vid fyra. Gick ut med Challe och la mig i soffan. Började frysa och känna mig sämre. Låg i över en timme med en filt på mig och skakade så mycket som jag frös. Tillslut kom min pappa hem och hämtade ytterliggare än filt till mig men jag fortsatte frysa så bad honom hämta mitt tjocka täcke sen frös jag inte så mycket längre. Inte konstigt att jag frös heller för jag hade 39 graders feber. Tur att tabletten hjälpte när jag jobbade iaf.
Fick vaccininfluensa som de sa på radio haha ;p

Idag vaknade jag upp med bara lite feber och fortfarande lika ont i armen. Duschade och cyklade sedan iväg till arbetsförmedlingen. Nu tror jag att febern har gått över men har fortfarande ont i huvudet och i armen. Ska ta det lugnt hela eftermiddagen så det ska nog bli bra.
Får se om planerna för kvällen blir av :)


Kommentarer
Postat av: Pussycat

Stackare, palla feber och skit xD

Jag fick bara lite ont i armen :]

2009-11-13 @ 15:54:39

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0