On the count to three I want you down on your knees

Morsning Korsning

Jag vet att jag inte har uppdaterat på nästan en vecka. Fy på mig. Så idag blir det ett långt inlägg hehe.
Förra söndagen åkte jag som sagt till Therése med Caroline. Det tog oss ungefär 2 timmar att bestämma hur vi skulle göra, dock gled vi ifrån ämnet  lite ibland också ;p


I måndags visste jag inte om jag skulle jobba så jag ringde halv sju och frågade. Eftersom det inte gick så bra på provet så skulle jag prata med sköterskan. Så jag åkte ner för att göra det men det slutade med att jag fick gå bredvid en handledare från 7-16. Jag var väldigt trött när jag kom hem men det som fick mig att klara det var att kl 9,07 fick jag ett sms av underbara Caroline "VI HAR DOM!!!!!!!!!!!!!!!" och sen vid 10,08 fick jag "VI HAR TILL DANMARK!!!!". Det fick mig att gå hela dagen. Så underbart glad även fast jag inte fattar det!?!

I tisdags åkte jag till Malmö för att gå på utbildning hos tidningsbärarna och sedan få mitt anställningsbevis och mitt distrikt och lite så. På väg dit när jag gick förbi en parkering så såg jag dessa bilarna stå parkerade brevdvid varandra. Är detta ett tecken liksom?! Vi fick ju ändå biljetter dagen innan.

Jag var klar strax innan elva och jag skulle inte till min jobbcoach förrän klockan tre. Gick på stan en liten stund och så åt jag lunch med min pappa. Efter det gick jag till Malmö stadsbibliotek och fixade lånekort. Jävlar va stort det stället är alltså! Lånade Breaking Dawn eftersom de inte hade den på svenska (det har de inte nånstans), Skittjock bok på typ 700 sidor men jag får öva min engelska iaf hehe ;)
Det märks verkligen att hösten är här;


Jag fick en kasse med kläder av Therése som hon inte ville ha längre. WiH! :D<3 Det jag blev mest glad över (jag är glad över allt ska ni veta!) var detta linnet;

I onsdags skrev jag om delegeringsprovet (alla rätt denna gången :D). Sen åkte Kajsa och jag in till Lund och ut till Nova. Fick ett par skor. Vad tycker ni om dem?


I torsdags skulle jag egentligen fikat med Katrin men så blev det inte. Det är lite störigt när man gjort sig i ordning och sen blir det inte av men sånt är livet :) Ist hade jag det mysigt med Kajsa på dagen och på kvällen var jag ute och gick med Per. Det var kallt och hunden envisades med att ha min vante så jag blev jättekall om min hand. Fast lite värme fick jag ändå. Sen när vi satt och väntade på hans buss (som skulle gått 21,26 men gick 22,12 typ) så kör det en bil förbi fylld med killar som skriker "fitta". Vi bara "vaa?". Sen kom de förbi igen åt andra hållet och så skrek de något igen men vi uppfattade det inte. Sen kom de en tredje gång och frågade hur man hittade till bjärred. Vi bara ignorerade dem. Sen gick jag hem och la mig eftersom jag skulle jobba dagen efter.

Igår (fredags) så jobbade jag 7-13. Jag fick göra allt och en handledare gick bara bakom och tittade. Det kändes lite läskigt men allt gick bra. Fast handledaren var bitchig kärring. "Det ska du klara själv". "Detta är man ensam om annars". T ex när jag skulle hjälpa en att få på sig sin jacka så gick det inte så bra och då ropade hon på handledaren men hon hörde det inte så då sa jag till ist men fick svaret "det ska du klara själv". "Men det är ho...". "Det ska du klara själv". Åh va arg jag var! Det var ju vårdtagaren som ville ha hjälp. Scheisse! Det är över nu iaf och jag ska få börja arbeta på egen hand nu. Det känns skönt.
Vid halv nio träffade jag Katrin utanför Fellini. Hon beställde en drink och jag frågade om de hade något alkohol fritt (ofc, jag körde ju bil haha) så sa bartendern att han kunde försöka göra en sån drink som Katrin beställde fast utan alkohol. Den riktigt god. Katrin frågade efter en servett eftersom hon ville slänga sitt tuggummi, då sträckte bartendern fram sin hand. "Jag tänker inte spotta i din hand!" sa Katrin då. "Tänk på miljön" blev svaret. Haha. Efter en del argument fram och tillbaka så la Katrin tuggummit i hans hand och så slängde han det haha. Snällt ändå. Efter ett tag när vi suttit där uppdaterat (vi hade inte träffats på nästan 6 månader!), snackat lite skit och tittat när de gjorde drinkar så plötlsigt så ställs ett champagneglas med en drink i och ett glas framför Katrin och bartendern häller upp bubbelvin eller vad det var i hennes glas. Hon tackade så mycket och jag kände att det måste jag också göra så det gjorde jag. Katrin sa att de brukade bjuda på drinkar. Nice haha! Sen ställde han en skål med nötter till oss också, det hade vi pratat om att köpa innan, lite läskigt men ändå nice. Bartendern var mycket snäll tycker jag, det gjorde kvällen ännu bättre haha. Efter tag kom Katrins syster också. Mycket trevligt! Hon körde också så det blev alkoholfritt där också. Efter en kväll med mycket prat och skratt så betalde vi och sen delade vi på oss. 35 kr är ju inte så mycket pengar ;)

Åkte hem och satte på MTV. Hade redan missat en del men det går att se på nätet enligt Therése. Satt och bara glodde på tv-rutan. Jag kan inte fatta att de verkligen ska stå framför mig och höra de live...
När Monsoon började ringde Therése mig och grät och hon fick mig att börja gråta också. Therése, vi ska höra den live tillsammans, kan du fatta det?!

Idag gick jag upp halv nio och gjorde mig snabbt i ordning för jag trodde att vi skulle vara på Nova kl tio. När jag komner för att äta frukost halv tio så frågade min mamma varför jag redan var klädd. Fíck sedan redan på att de hade inte tänkt att åka förrän kl halv ett. Jag blev arg. Jag vill vara där tidigare och så stressade jag för att hinna bli klar. Nu har jag dock lugnat ner mig när jag sitter här och skriver och lyssnar på musik.
Iaf det är två modevisningar på Nova idag där höstens mode visas och sen utses vinnarna för Modell 2010 och Kajsa är ju finalist.! :D Heja henne<3

Verkligen en stor kram till alla som pallade läsa allt!


Kommentarer
Postat av: Bunny

Kram på dig med ;D

2009-10-31 @ 12:22:25
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0