You always take time to criticize me

Morsning Korsning



Igår morse gick jag upp tio i sex. Det var sjukt jobbigt men eftersom jag visste att jag skulle få komma hem så var det lite lättare. Runt tjugo över sex satt vi alla i bilen på väg till Malmö. Stannade till utanför centralen så de kunde ta sin packning. Jag sa hejdå och önskade de trevlig resa och sen fick jag köra bilen hem till Lomma. Hihi jag fick köra bmw:en. Fast ska erkänna att jag inte riktigt tyckte om den, jag visste inte riktigt var jag hade bilen och det gjorde att det blev lite svårare att köra. Sen var den också extremt känslig med kopplingen. Men jag kom iaf hem och kvart över sju klev jag in genom dörren till en lite förvånad familj. Haha de var inte beredda att jag skulle så så tidigt.

Jag var ganska trött när jag kom hem och ville egentligen gå och lägga mig men ist så ställde jag mig i duschen och tog lång tid på mig att göra mig i ordning. Jag tog bussen till Lund i de nya kilklackarna och bärandes på ett par pjäxor. Jag var lite lat och tog bussen från Lunds central upp till Botulfs hehe men jag orkade inte bära på pjäxorna den biten. Jag kom iaf in till Stadium och sa att jag skulle få mina pjäxor värma (så de formar sig efter foten). Han i kassan sa "okej men det är bara ett problem". Ehm jaha..? "du har strumpbyxor på dig och det kan du inte ha för de kommer smälta". Men ååh! "Vi har omklädningsrum där borta om du vill...". Ah scheisse, det visste ju inte jag speciellt inte eftersom på morgonen satte jag på mig svarta strumpbyxor och sen kort leopardkjol. Jag undrade vad de som såg mig tyckte när jag kom ut med kort kjol, barbent och höga kilklackar. Jag hade ju mina långa vinterjacka (tack therése och kajsa för att ni sa att jag skulle ta den!) som jag kunde försöka vira om mig. Vad som gjorde saken ännu mer förvärrad sen var att jag skulle få stå ute i butiken! Jag fick sitta i mina skidstrumpor som räcker precis upp till knäna och frysa först en stund medan pjäxorna värmdes. Sen när jag fick de på mig så var det inte lika kallt längre eftersom de var varma. Men sen fick jag stå upp i tio min i dem och tillslut gå i dem i fem min. Det var så pinsamt när det gick personer förbi så jag försökte alltid stå så att de inte skulle se att jag inte hade något på benen. Efter det så drog jag snappt på mig strumpbyxorna, betalade för två pjäxbagar och halvsprang ut från butiken. Alla var iaf väldigt hjälpsamma och trevliga i butiken men kändes ändå väldigt awkward.

Sen fick jag en myysig stund med favorittjejerna. Vi satt på donken och diskuterade, bl a th. Sen mötte vi upp Kajsa på H&M, där jag köpte ett halsband och lösögonfransar. De hade erbjudande på 20% på valfri vara. Smart av dem, dumt för konsumenterna. Det blir ju inte så mycket egentligen. Snabb sväng inne på Gina där Therése letade efter en snygg klänning men den verkade inte ha kommit in än. Efter det så skulle Therése och Caroline ta bussen hem så vi sa hejdå och kramde om varandra länge (eftersom vi inte kommer ses förrän det är dags för konsert!). Så gick Kajsa och jag till BK för att fika och sen för att köpa godis på Jättekul innan vi åkte hem.

Efter maten så hade Kajsa och jag lite pysselstuga inne på hennes rum där vi fixade skor, klippte i tröjor och byxor, lyssnade på musik och drack te. Mycket mysigt måste jag säga.

Jag har nu varit vaken i över två timmar och sitter fortfarande i pyjamas. Jag ska försöka ta mig i kragen och göra mig lite i ordning så jag kan göra cupcakesen idag, eller om hmm jag ska göra de imorgon. Får räkna på det. Sen måste jag bestämma vad jag ska ha på mig ikv och slutligen göra mig i ordning till det också.

Långt inlägg idag. Ska försöka ta outfit-bild innan jag åker ikv.
Ciao ciao!


Kommentarer
Postat av: BUNNY!

Kan du inte visa bilder på kläderna ni pimpade? :D

2010-02-13 @ 19:06:35
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0