der letzte tag

Morsning Korsning

imorgon Imorgon IMORGON!

Idag var jag ute med min mor på Burlöv Center och shoppade lite så nu ska jag inte shoppa på länge hehe.

Dagens inköp:

Två bh:ar (har kommit på att de andra jag har är nog för små haha)
Ny mascara-Maybelline The Falsies Volym Express (rea)
Svart, matt nagellack
Hårfärg (som sitter i håret just nu, hoppas det funkar)
(Dyyr) parfym

Visste ni att det är skillnad på parfym och parfym?

"Du har kanske hört begreppen Eau de toilette, Eau de cologne med mera, men har du koll på vad det är för skillnad?

Parfym är indelade i olika koncentrationer, den vanligaste mixen förutom doftoljan är alkohol eller en blandning av vatten och alkohol. Dessa koncentrationer kallas olika enligt följande:

  • Parfym-extrakt: 20-40% doftingredienser
  • Eau de parfum (EDP): 10-30% doftingredienser
  • Eau de toilette (EDT): 5-20% doftingredienser
  • Eau de cologne (EDC): 2-5% doftingredienser

Ju lägre koncentration desto mindre intensiv blir doften och desto kortare tid “sitter den i”.

Eau de cologne tillverkades först i Cologne, Tyskland och var ursprungligen en specifik citrusdoft och i låg koncentration. Numera används Eau de cologne som benämning på alla parfymer som har en svag koncentration."

Hämtat från http://www.hittaparfym.se/skillnad-pa-parfym-och-parfym/ 

Jag köpte Eau de parfum så den ska ju hålla länge och är därför förhoppningsvis värd pengarna ;)
Nu måste jag bestämma vad jag ska ha på mig imorgon. SCHEiSSE! Kjolen är typ bestämd eftersom Therése ska sy en till mig hehe.

Kommer ladda upp lite bilder och skitsnack från resan snart, håll ut ;D


Kommentarer
Postat av: Bunny

ÅH! Den blåa bustiern var skiitsnygg! Jag vill ha en sån svart, eller rosa :D :D

2010-02-28 @ 19:54:51
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0