more then you think

Morsning Korsing

Igår kväll:
Ann kommer fram med ett papper hon skrivit på.
Ann: Jo nu är det så att fredagarna är lite speciella.
Anna: aa okej *tänker att det är  något roligt eftersom det är*
Ann: det är nämligen så att det är stora städagen.
Anna: jaha okej *humöret sjunker lite*
Ann: Så här under är alla rengöringsmedel *plockar fram en massa och visar*. Jag ska ställa fram dammsugaren och golvmoppen bla bla bla...
Anna: aa okej *humöret sjunkit avsevärt, suck*.

När jag kom upp imorse (fick sovmorgon igen till nio ungefär) fick jag reda på att de hade haft en hemsk natt. Lille Ebbe hade inte sovit så mycket, hade börjat få lite kruppaktig hosta och Lovisa hade också hållt på lite inatt. Så det slutade med att Carl fick vara hemma eftersom Ebbe fortfarande har hostan och det rosslar när han andas. Så jag fick köra Lovisa till dagis och sen fortsätta in till Malmö för att lämna Ann på skolan så hon kunde plugga de sista timmarna innan tentan. Hade som sagt fått en hel lista på saker så som, tvätta alla köksbänkar, polera mat bordet och soffbordet och barstolarna, tvätta av fönsterbrädor, torka av alla köksluckor och handtag, dammsuga överallt och våttorka, tvätta av speglar och lite så i badrummen och tvätta av mikron, ugnen och tvn med fönsterputs. Nu är nog allt gjort och jag har äntligen fått lite lunch i mig.

Lite senare i eftermiddag så kommer far och hämtar mig och jag får äntligen åka hem (dock bara över helgen). Det ska bli superskönt :)
 
Hinner nog inte skriva med när jag är här så nästa inlägg blir förmodlingen hemifrån ;D


Kommentarer
Postat av: Bunny

Oj! Måste du städa?

2010-01-15 @ 21:19:56
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0