Bättre sent än aldrig

Morsning Korsning

Österrike

Vi åkte ner på fredag eftermiddag och var framme lördag förmiddag. Vi fick inte rummen direkt så vi åkte och hyrde skidor och gav oss ut i backen. Bussarna gick jättesällan så vi fick försöka åka tillbaka. Vi hamnade dock väldigt fel, mitt ute i djupsnö och sen vid ett litet stup ner mot en väg. Så vi var tvungna att gå 3 km bärandes på skidor för att komma tillbaka till hotellet. Och jag var redan trött, var inte riktigt frisk heller så när vi väl kom tillbaka till hotellet så var jag helt utmattad. Sov en stund och sen fick Kajsa tvinga in mig i duschen.

Resten av veckan så sken solen varje dag och det var varmt och skönt. Inte det bästa när man åker skidor egentligen haha för snön blev så sorbeig eller hur man ska förklara det :P Och sen var det ju mycket folk i backarna så det var ofta väldigt uppåkt på eftermiddagarna. Rummen och maten på hotellet var helt okej, väldigt mycket pommes bara haha. Kände mig lika hemsk varje gång de tog undan maten och jag inte ätit upp.

En kväll var vi allihop och spelade Kägel, det var min första gång men alla andra hade gjort det när vi var i Österrike första gången. Jag var sjuk då så hade inte följt med. Det var iaf riktigt kul. För er som inte vet så är vi 11 pers som åker tillsammans.

 En dag bestämde min far, Kajsa, Carin, Filip, Henke och jag för att vi skulle åka Rohdel. Vi hade bestämt att vi skulle åka två och två, far och jag, Kajsa och Carin och Filip och Henke. Han vi hyrde av rekommenderade att vi satt var för sig eftersom bana redan var uppåkt och för snön var varm men vi åkte två och två ändå. Tävling vad det också. Gissa vem som vann haha? Far och jag hehe men ganska många minuter faktiskt. Fast vi hade tekniken från början eftersom far har åkt innan. Jag kan bara säga j*vlar vad det gick fort haha. Scheisse det var lite läskigt emellanåt. Sen fanns det gupp och gropar som man flöög över och det gjorde ont kan jag säga haha. Men i övrigt så var det väldigt kul :D

  När vi vaknade upp sista dagen så ösregnade det. Efter mycket om och men så satte vi på oss skidkläder och gav oss ut till kabinliften och upp. Tjejerna tänkte sätta sig i stugan som fanns precis vid slutet i kabinen där uppe så de tog inte med sig sina grejer. Ju längre upp vi kom så började regnet omvandlas till snö och det var snöstorm när vi väl var uppe. De vuxna tänkte också sätta sig i stugan men min far och jag bestämde oss för att ta ett åk iaf. Man såg inte så mycket men vi lyckades komma ner till stolsliften även fast det var svårt med all snö. Sen var vi tvungna att åka upp till toppen (ca 1500 möh) för at kunna ta oss ner till stugan där alla andra satt. På väg upp i den kabinen började vi känna att det blåste också. Väl uppe på toppen så blåste det riktigt ordentligt, det var is som stack som små nålar i ansiktet. Det var inte skönt alls. Vi kunde inte se något alls i backen och ibland så visste vi inte vad som var upp och vad som var ner. Man kunde inte heller avgöra hur mycket snö det var i backen. Det var mycket obehagligt att åka men vi var tvungna för vi kom inte ner på något annat sätt. Tillslut så kom vi ner till stugan blöta och nerkylda. Då satt det fint med en heisse shokolade kan jag säga ;) Sen lämnade vi tillbaka skidorna, åt pizza och åkte till hotellet för att packa.

På kvällen bestämde sig alla ungdomarna för att ha uppesittarkväll. Vi satt i killarnas rum och tittade film på min dator. Först såg vi ”Män som hatar kvinnor” och sen ”Guess Who?” men mitt i den filmen så bestämde jag mig för att gå och lägga mig eftersom jag trodde att jag skulle hjälpa mina föräldrar att köra hem dagen efter. Men alla de andra hade suttit uppe hela natten, kollat film och lite så. Klockan fem på morgonen gick vi upp för att åka hem. Jag slapp hjälpa till att köra hehe. Vi åt både frukost och lunch på Mc Donalds. När vi åt lunch så åt vi i utkanten av Magdeburg, tänk så har de varit där ;o Sen var vi hemma kl sex på kvällen.

Fint väder som sagt



Jag och mor


Heisse Shokolade mit Rum hehe


Systrar i alla väder


Sista dagen.


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0