Det var kanske inte min dag idag...?

Morsning Korsning

Denna dagen har gått fort och långsamt. Direkt när jag kom ner till Ljunghusen så fick jag skjutsa Lovisa till dagis och sen var det hem (det känns såå fel att säga det!) en liten stund innan jag satte mig i bilen igen men med Ebbe denna gången. Vi åkte till Höllvikens bibliotek på sångstund. Hade lite panik eftersom jag först inte kunde hitta någon parkering men det löste sig även fast jag fick gå en bit. Haha måste berätta om en rolig sak som hände på Lovisas dagis. Jag hade tagit av mig mina skor och gick med Lovisa in för att hänga hennes overall på kroken och säga hej till fröknarna. När jag kommer ut till mina skor igen så sitter där en liten tjej som har lyckas få på sig en av mina skor på sin ena fot och höll på med den andra haha! Jag bara skrattade och tog snällt skorna ifrån henne och sa att hon skulle gå in och leka med de andra och så stängde jag dörren för hon inte skulle kunna gå ut dit igen (den dörren ska vara stängd så barnen inte kan komma till ytterdörren och gå ut själva). Dagens sötaste var det nog haha.

Igår packade jag i min rosa rullväska som jag fick i studentpresent. Det blev inte lika många väskor att bära då och lite lättare. Det går ju att rulla den nu också när det inte är någon snö längre ;) Iaf i förmiddags skulle jag öppna den för att komma åt min dator eller boken, kommer inte riktigt ihåg hehe. Jag hade låst väskan eftersom jag inte ville att blixtlåsen skulle fastna någonstans och gå upp och allt innehåll trilla ur. Paranoid jag vet. Så jag tryckte in koden men kunde inte öpnna den! Panik! Jag hade ju nästan all packning där, kläder, neccessärer, datorn, boken, filmer. Jag ringde förtvivlat till mor även fast jag visste att hon inte kunde göra något och även till far fast han svarade inte. Jag försökte dyrka upp det där flygplansnyckellåset men det gick inte. Sen tänkte jag eftersom jag hade tid så kunde jag prova alla möjliga kombinationer och se. Tillslut fick jag faktiskt upp väskan! Men inte med rätt kod. Något måste ha hänt, om det har kommit åt något eller något för det var bara första siffran som var fel. Jag är iaf lycklig över att jag lyckades öppna den och nu får vi väl se om jag vågar låsa den när jag åker hem ;)

 Efter lunchen gick jag ut med Ebbe i vagnen. Solen sken, World behind my wall ljöd i öronen och allt kändes bra. Är våren äntligen på väg nu? 

När Ebbe sov efter lunchen så satte jag mig för att läsa min bok. Jag började där bokmärket låg men tyckte att jag hade läst det innan så bläddra några sidor fram för trodde att jag kanske lagt bokmärket fel. Och när jag inte kände igen mig så var det helt fel. Det hängde inte ihop med innehållet på sidorna. True true, när jag kollade var jag slutat så var jag på 272 och sidan efter var 161! Det fortsatte till sidan 192 och de var ju samma sidor som jag redan läst. Sen hoppade det till sidan 305. Så det fattas en 30 sidor i boken! Så störigt. Nu har jag ju läst boken innan (även fast det var länge sen) och sett filmen så vet ju vad som händer men ändå. Far sa att jag skulle maila bokförlaget och fråga hur jag skulle göra. Done och nu skickar de en ny bok till mig :D

Lovisa har varit riktigt bråkig idag. Så jobbigt. Ann var jätteirriterad på henne.

Jag bestämde mig för att skippa Hollywoodfruarna idag och ta det imorgon på webben ist. Det är inte så kul att sitta ensam i vardagsrummet och kolla. Det är lite läskigt faktiskt. Så om det finns program som man kan se på nätet så föredrar jag faktiskt att antingen sitta på rummet med datorn, läsa min bok eller gå och lägga mig tidigt.

Jag ska gå och tvätta bort smink, borsta tänderna och byta om till pyjamas nu men jag tänker inte gå och lägga mig än. Ska sitta uppe en liten stund till med datorn och kanske läsa lite mer i boken. Ska försöka sova tidigt även fast jag har sovmorgon till åtta, halv nio imorgon.

Gute Nacht!


Kommentarer
Postat av: Bunny

"True true, när jag kollade var jag slutat så var jag på 272 och sidan efter var 161! Det fortsatte till sidan 192 och de var ju samma sidor som jag redan läst. Sen hoppade det till sidan 305."



Haha - jag fattar inte. Läser du baklänges eller? XD

2010-03-23 @ 00:43:10
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0