100526 - going under

Morsning Korsning

Anledningen till att jag uppdaterar så sällan på bloggen är att mina dagar ser i stort sett likadana ut och jag tror ingen pallar läsar samma sak varje dag under en längre period. Det som ändras är humöret och vädret. Så här ser en dag ut för mig generellt; går upp strax efter sju då Ann och Carl åker till jobbet och någon av de lämnar Lovisa på dagis. Jag äter frukost och ger Ebbe om han inte fått det och sätter på honom kläder om inget hunnit göra det innan. Runt kl nio är det dags för lite mjölkersättning för Ebbe och sen ska han sova i ungefär en timme. Då passar jag på att göra mig i ordning. Sen när Ebbe vaknat så tittar jag kanske lite på tv, sitter lite vid datorn och leker med honom. Lunchen till Ebbe serveras av mig vid halv tolv. Efter lunchen är det en tur ut med vagnen så att han somnar. Där har jag ungefär två timmar egentid då jag äter lunch, möjligtvis kollar på film eller något tv-avsnitt som jag missat, sitter vid datorn, läser och oftast sover jag en stund. När Ebbe vaknat så leker jag lite med honom och nu har jag börjat läsa lite då också så han kan sitta på sin matta med sina leksaker. Antingen så är det Ann som hämtar Lovisa på vägen hem från skolan/praktiken eller så är det jag som hämtar henne kl fyra och det blir antingen med dubbelvagnen, nu har jag även börjat cykla eller om det finns en bil hemma så tar jag den. Middag mellan fem-sex. Hjälpa till med det som behövs. Barnen ska bli klara för sängen och sen vid sju ungefär så är det sovdags för dem, det tar alltid längre tid att få de i säng(!). Oftast är det någon bra serie på tv och sen är det läggdags.

Nu ska jag faktiskt ta och sova :)


[Audrey Kitching]


Kommentarer
Postat av: Bunny

Oooh, varför har jag inte sett detta inlägget? :O

Vilken läskig insekt hon har på handen :S



Svar: Jaa, hon hade varit fin i en sån ^^

2010-05-30 @ 11:32:44
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0