110411

Morsning Korsning

Vädret igår var underbart och fick det faktum att det var söndag att försvinna. Var ute och gick med Charles i värmen och njöt av solen och av den ljuva musiken från bland annat Crashdïet, Backyard Babies och The Runaways som spelades i Hello Kitty-hörlurarna. Mest glad blev jag av tonerna till Tokio Hotel. På eftermiddagen åkte jag hem med Charles och Kajsa och jag åt god middag och efterrätt. Sen kom föräldrarna hem och vi med de ett tag och tittade på fenomen innan mor var snäll och skjutsade hem mig. Jag skulle nämligen ha två klappstolar med mig och det var jätteskönt att slippa bära de på bussen.

Idag var jag först på ett jobbmöte, kan berätta mer om det sen. Efter det cyklade jag ner till stan och handlade två tomater så jag kunde göra grekisk sallad och sen hem. Riktigt skönt väder. Sen satte jag mig vid datorn och fixade mailadresser till eventuellt sommarjobb. Sen ringde far och frågade om vi skulle ut till IKEA och titta på byrå och så kunde jag passa på att lämna tillbaka en klädställning som jag inte behövde. Har ju min favoritbyrå på IKEA och det är märket Hemnes med 6 lådor. Den svarta kostar dock 1495 kr och då är den ändå nersatt. Varför är det så att man inte har några problem att lämna fram betalkortet till kassapersonalen när det är något helt onödigt, som till exempel en tidning, man vill köpa men så fort det kommer till dyrare grejer som man faktiskt är i stort behlov utav så tar det emot!? Fick ångest för att jag inte kunde hitta en stor byrå som var billig. Nedstämd satte jag mig i bilen igen. Far frågade på vägen hem och jag ville äta hemma hos dem idag och man tackar ju inte nej till en gratis middag haha. Far och jag tittade lite på blocket och det fanns faktiskt en Hemnes byrå i Lomma för 500 kr. Jag trodde att den redan var såld för den hade legat ute sen den 20 mars eller vad det var. Jag ringde på den i hopp om att den faktiskt var kvar. Annars fanns det en ännu billigare i Trelleborg men egentligen skulle det gått på ett ut för kostnaden ner till Trelleborg och hem till Lund skulle jämna ut. Lite tur hade jag faktiskt för byrån fanns kvar! Vi åkte och tittade på den och köpte den sen för 400. Den är i furu men hellre det än ingen alls hehe.

Jag hade måtten på byrån från IKEAs hemsida och hade mätt bilen att den skulle gå in men icke så nicke. De hade inte räknat med skivan ovanpå. Så byrån stack ut lite och vi fick fästa bagageluckan med hjälp av min bandana haha. Fick i alla fall hem den och med hjälp av Alexandra, som bar upp lådorna, så står den nu i min klädkammare :D


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0