110426

Morsning Korsning

Haft en trevlig påsk, utöver att jag blev sjuk. Var bara sjuk i 2 dagar så det var skönt också. Det har varit mycket folk, mat, sol, värme och påskäggsletande. Hoppas ni som läser också har haft en bra påsk!

Igår efter att gästerna åkt hem så tog vi en tur på vår nya båt, far, mor och jag. Det var riktigt kul tyckte jag. Tyvärr så var det något som var fel och far trodde att det var spinnackarfallet som hade trätts fel när den gamle ägaren mastade på så far ska klättra upp i masten och fixa det. Jag får inte följa med ut och segla förrän det är fixat vilket är lite tråkigt men jag vet att det måste fixas innan vi kan ge oss ut igen. Längtar i alla fall :)

Efter seglingsturen åt vi lite lunch och sen passade vi på att deklarera medan jag ändå var hemma hos mina föräldrar. Mor/Kajsa var snälla och körde mig hem sen på eftermiddagen. Hade min knallrosa rullväska som vägde mycket, en påse med skor och en påse med engångsgrill/kyckling/tvättmedel och en micro. Wie vi fick en (efterlängtad) micro i inflyttnigspresent! Alex och jag stack sen till stadsparken och grillade, mycket mysigt. Bilder kommer sen. Efter det, när det började bli lite kallt, cyklade vi hem och tittade på Hairspray innan vi gick och la oss.

Det kändes konstigt att vara hemma igen när jag hade varit hemma hos mina föräldrar, som var mitt första hem innan, i 5 dagar. Har inte haft den känslan innan men idag känns det okej igen. Nu ska jag dock ta och göra mig i ordning och sen blir det en tripp till stadsbiblioteket och apoteket. Får se om det blir något mer men det ska bli en lugn dag idag för jag tror att resten av veckan kan bli stressig haha.
 


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0