110731

Morsning Korsning

Jisses vilken helg det har varit. I fredags åkte jag, själv, till Helsingborgs festivalen för att se Corroded. Kändes lite konstigt att stå där själv men bandet var sjukt bra ändå. Fick sms från Kim som undrade om jag ville se The Sounds med henne eftersom hon var där själv med sin lillebror och hans kompisar. Mötte upp dem på Knutpunkten och gick sen till stora scenen. Även fast jag inte lyssnar på The Sounds i vanliga fall så var de riktigt bra och Maja är ju så snygg och cool haha. Vi kunde tyvärr inte se klart hela för vi skulle med sista tåget 00,21. Det var sjukt mycket folk som skulle på tåget men vi hade turen att få en dörr precis där vid stod så vi fick sittplats. Det var väldigt skönt eftersom sedan så fylldes tåget till bredden med folk som stod. Fönsterna blev immade igen. Sen blev det slagsmål, det andra för kvällen (första var precis bakom om på The Sounds, vi kom längre fram då haha). Kille nr1 stod och och fläktade sig med sin tröja och råkade tydligen "slå" till kille nr2. Kille nr2 blev skitsur och började mata knytnäveslag i ansiktet på kille nr1. Kille nr3 (vän till kille nr1) försöker komma emellan och stoppa det. Det är bara det att kille nr2 kom med ett helt gäng så alla slänger sig för att komma in i fighten. Kille nr1 och kille nr3 ramlar över Kim och mig. Jag sitter och lutar mig mot Kim och är riktigt rädd. Jag har ingen aning om hur de slutade slå men det slutade i alla fall. Sen ville jag bara av, speciellt när de kastade någon typ godissmällare (eller vad det var) och en tjej höll på att spy.

Samtidigt som det var en av de läskigaste tågresorna jag gjort så har jag nästan aldrig skrattat så mycket. Vi hade en tjej framför oss (satt i sån fyra-grupp) och hon var riktigt packad. Jisses, hon var rolig haha. Jag var riktigt glad att komma av tåget i Lund. Där stod det säkerhetsvakter och höll några killar. Vet inte om det var någon av de som höll på att slå i vår vagn eller om det var bråk i en annan vagn också.

Igår, lördag, träffade jag först AlexNova. Vi satt och drack te och jag fick berätta om Londonresa och hon berättade lite hur det varit här hemma. Vid ett tog jag tåget med Kajsa till Helsingborg. Vi skulle se Bulletrain. De var förband till Crashdïet ifjol. De var dock inte riktigt lika bra som då tycker jag, dels för att de bytt sångare i bandet. Efter det gick vi till mormor och åt middag och satt och pratade en stund. Ner en snabb sväng på festivalen igen, köpte en tröja och sen tog vi tåget hem strax efter nio.

Idag har jag inte hunnit göra speciellt mycket nu på morgonen. Mestadels av tiden har gått till att försöka bestämma något som jag kan ha på mig. Snart ska jag sätta mig på en buss och åka ut till Sandy och träffa fina Therése.


Omnom, inköp i London.


Kommentarer
Postat av: Bunny

HAHAHA. Jag har bytt kläder tuusen gånger! Börjar tröttna på det jag har med mig som ombyte här hos Alex nu :P

2011-07-31 @ 11:55:10
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0