110509

Morsning Korsning

AaAaaaAArrGHh, jag har fått lämna in min mobil på lagning ytterliggare en gång. Den har alltid varit lite småknäpp och så fick jag tillsägelse om att uppdatera mjukvaran vilket jag då gjorde (hade varit lat innan och inte orkat fixa det hehe). Mobilen blev då helt seg och konstigt så fick lämna in den. Men efter det så fortsatte den; den startade om sig sig och sa att simkortet var inaktivt och alarmet kan man inte lita på vilket är jättedåligt eftersom har man ett jobb så måste man upp! Therése berättade att det kunde vara simkortet det var fel på så jag gick in och fick det bytt förra veckan. Men den har fortsatt likadant så fick gå till 3butiken idag och lämna in den. Tydligen så kan de inte reklamera den förrän den har varit på lagning 3 gånger. Hoppas den fortsätter så jag kan få byta till en ny mobil och helst en annan modell hehe.

När jag kom hem så sa Alex att vi hade fått en elräkning på 400 kr och ville att jag skulle sätta in pengar på hennes konto så hon kunde betala den ikväll. Jag kollade på den och såg att räkning gäller för vår andra lägenhet, den som vi fick först och som vi sedan sa upp då vi fick den här vi bor i nu istället. När jag sa det till Alex så gick hon i taket, bokstavligen. Har nog nästan aldrig sett henne så arg haha. Lägenheten har stått tom hela månaden och nyckeln är inte ens uthämtad. Alex hade pratat med dem innan flera gånger och de sa att om hon inte hämtade nyckeln så behövde hon inte bry sig om något. Nä nä bara att det ska komma en dyr räkning. Så imorgon ska jag följa med henne dit och klaga. Håll tummarna för att vi får vår vilja igenom, det vill säga att de betalar räkning! (Pessimestiskt nog så tror jag tyvärr vi får bita i det sura äpplet och betala den själva...) 

I övrigt så har jobbet gått bra idag och just nu känner jag för att gå och lägga mig en stund vilket jag inte ska göra för då kommer jag nog inte gå och somna ikväll.


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0