110528

Morsning Korsning

Vilka dagar...I torsdags jobba jag först på Sony Ericsson mellan 8 och 12. Sen satte jag mig i bilen (fick låna av mor, yeey!), åt lunch medan jag körde till Hbg. Det var sneak peek på Campus Helsingborg och eftersom jag har sökt dit till hösten så är det ju ganska bra att se + mina föräldrar tjatade mycket på mig att jag skulle gå haha. Det började 13 och vid ungefär 15 var det planerad busstur runt Hbg men jag kände att jag inte behövde kolla på studentbostäder eller studentlivet i Hbg då jag har allt det i Lund. Jag satte mig i bilen och körde till Malmö och skolan. Kom ungefär en timme innan vi började så hann att äta den fikan vi fick i vita små papperspåsar på Campus och det sista av det jag hade kvar från min lunch. 17,15 började vi med opponeringen och orkar inte gå in på detalj men jag tror det gick bra. Vi får våra betyg i början av nästa vecka. När det var slut, strax före 20, så körde jag hem till mig, hann var hemma en liten stund innan mor ringde. Hade lovat henne att skjutsa henne hem till Lomma och sen sov jag över där så slapp jag bryr mig om bussar.

Jag åkte med mor till Sony Ericsson i fredags eller aa igår blir det eftersom min cykel stod kvar där. Jag hade fått den äran att vara hundvakt också så jag hade Charles med mig. Det tog mycket längre tid att ta mig hem så Alex började bli orolig haha. Men det gick att cykla med Challe vissa sträckor och det är ju bra. Ett tag efter att jag kom hem så ringde mor och sa att det var en som ville ha skickat saker till Brasilien och eftersom jag inte jobbar förrän på onsdag så undrade hon om jag kunde komma idag eller på måndag. Eftersom jag ändå skulle ner på stan sen och hämta ut min mobil och köpa linser och då inte kunde ha Charles med mig så körde jag två flugor i en smäll och gjorde allt. Det som är skönt med det är att jag får dra av den tiden och gå tidigare på onsdag hihi. Det började regna precis när jag skulle cykla hem så fick cykla fort Spenderade sen resten av dagen men att mysa med Charles och titta på Andra Avenyn. När mor sen kom och hämtade honom så stack Alex och jag ut till Norra Fäladen för att kolla in den nya Lidl-butiken.

Igår kväll satt vi och tittade på film. Först såg vi någon romantisk komedi som jag glömt namnet på och jag lyckades somna lite i slutet. Kl var bara 21 när vi hade sett klart den så vi bestämde oss för att kolla på en film till och det blir Björnbröder. Scheisse, den är ju sorglig fast den har ju sina roliga stunder också haha. Jag grät under filmen och det blev ju inte bättre efter åt då vi började prata om sorliga filmer så som I taket lyser stjärnorna och någon japansk film som började på H som Alex hade sett som handlade om en hund. Hon började gråta bara av att tänka på den och sen började vi prata om våra egna hundar. Hon förlorade en av sina i fjor och fick avliva den andra för ett tag sen också så nu har de bara Malte. Jag tänkte på den dagen när Charles inte finns längre och började gråta floder för jag kan inte tänka mig hur jobbigt det kommer att bli. Såg verkligen ut som en panda efter haha.

Just nu sitter jag här och är färdig för att ta bussen till Lomma. Jag ska träffa min familj och gå på Lommafesten haha. Kan uppdatera mer sen för jag ska försöka hinna ta lite  disk innan jag måste springa till bussen hehe.

Ha en bra lördag!


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0