110531

Morsning Korsning

Sista maj idag, det är galet!

Måste berätta om en sak som hände igår. Jag var ju ledig så drev mest runt, tog dock en tur till biblioteket och lämnade tillbaka böcker. Alex hade en tjejkompis över och så satt de och pluggade. När kompisen hade gått och Alex varit duktig och ställt sig och diska upptäckte hon att vi saknade ett stort glas. Vi vände upp och ner på lägenheten och letade, även i duschen och ugnen haha. Vi började tro att någon hade tagit det med sig. En kleptoman som varit i farten. Vi störde oss hur länge som helst för det kan ju bara inte försvinna! När Alex sen skulle värma pannkakor till middag och öppnade mikron så stod glaset där haha! Vi skrattade så vi grät. Att vi inte tittade där från början. Kul var det i all fall.

Lika kul var det i söndags när jag hade blivit avsläppt hemma. Alex hade satt nyckeln i dörren på insidan och då kan man inte sätta i nyckeln från utsidan så försökte först men upptäckte nyckeln och knackade då på dörren. Hörde lite stök från lägenheten och sen nyckeln som vreds om. Alex kom ut färdig att åka (hon skulle hem till sina föräldrar och äta middag) och blev skitskraj! Hon trillade ihop på golvet för att hon blev så rädd. Hon hade satt i musik i öronen och hade inte alls hört att jag knackade. Det var ett rent sammanträffande att jag kom när hon skulle ut. Vi båda låg sen på golvet och skrek av skratt haha!

Idag har varit ytterliggare en driva-runt-dag. Ganska skönt i och för sig. Dagen började med att jag satt och virkade på det jag påbörjade igår. Mitt på dagen stack vi ut på ärenden bland annat till grönsakshandlaren. Sen gick vi ut på innergården och la oss i solen så invigde jag min nya bikiniöverdel. Jag läste och slappade och Alex pluggade, hon har tenta imorgon. Sen var vi på ytterliggare ett ärenden. När vi kom hem började jag göra en Bento Lunch Box till imorgon mihihi. Kan visa bild på den imorgon. Nu sitter Alex fortfarande och pluggar och jag sitter med henne vid köksbordet och gör ingenting. Lite tråkigt, måste komma på något att göra. Trött är jag också, ska försöka gå och lägga mig tidigt eftersom det är jobb imorgon.

Hoppas ni haft en bra dag i detta sköna solsken.


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0