hjärteblod.

Morsning Korsning
 

Första gången som jag hörde Raubtier var på Bandit Rock vol 5; "En Hjältes Väg". Tyckte det lät lite som Nordman - vandraren fast tyngre.Första gången som jag såg dem var när de var förband till Sabaton på Mejeriet. Tyckte inte att de var så bra, kunde varken höra vad sångaren sjöng eller sa mellan låtarna. Nä det var nog inget för mig. Av en slump kom jag sedan över låten "Låt Napalmen Regna" och tyckte att den var bra, den växte verkligen på mig. Såg slutet av deras spelning på Sweden Rock och kände igen någon låt och de var ändå ganska bra. Så nu har jag några låtar som jag faktiskt tycker om med dem. Utöver de redan nämnda, "Kamphund", "Achtung Panzer" och "Världsherrevälde" så har denna låten verkligen fastnat:
 
Spotifylänk: 
Raubtier – Hjärteblod


Kärlek är som en vässad kniv
I onda händer tar den liv
Du blev blek som döden när du förstod
Att det mörka röda är hjärteblod”


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0