'cause yeah the straightjacket fits

Hallo!

Idag sitter jag hemma hos mina föräldrar och tar hand om denna lilla knasen 
 
Ska sitta och skriva till c-uppsatsen också så väntar på att höra från de andra på Skype. Men ska försöka sitta och skriva lite själv nu också. 
 
Måste berätta om igår, fick sms från Elin om att hon hade tappat deras enda bilnyckel i en gatubrunn... Maximal otur ja. Jag gick över till dem för att hjälpa till att försöka fiska upp den. Tejpade ihop några metallstänger (som förmodligen ska vara till någon Ikea-möbel) men silvertejp och några grillpinnar för stadga och i toppen tre stycken starka magneter. Brunnen var över 2 m djup med vatten i botten men efter att vi kunde putta bort bilen så såg man åtminstone ner. Sen var det bara att börja fiska och hoppas på att nyckeln skulle fastna på magneterna. Efter en stund så säger Joel, jag har den. Men han sa det så lugnt att jag först trodde han skämtade men nej vi fick napp!! Ganska sjukt att den gick att hitta i den leran och vattnet. Sen kom det andra problemet, hur skulle vi få upp nyckeln genom gallret igen. Den måste ha trillat precis rätt för att ha åkt ner. Fick hämta ståltråd och böja till en krok och försöka få runt den runt nyckeln så vi kunde säkra den i en ögla. Sen fick vi pilla med en tång och fingrarna men vi fick upp den! Den lyckan när man såg nyckeln komma upp genom gallret hahah! Så istället för att betala tusenlappar för att byta lås så behövde de bara betala för silvertejp och magneter. Så nu ska de kopiera nyckeln så de har två och de ska köpa en stor nyckelring som inte kan gå igenom om det (vilket det förhoppningsvis inte gör) skulle hända igen. 
 
Nä nu måste jag skärpa mig och sätta mig i pluggmode. 
Ha en bra tisdag!
 
Nu spelas:
Helloween - Who is Mr. Madman?
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0