del 3: family

Hallo!

Dags för del 3 i min lilla tatueringsföljetång. Denna gången var jag modigare. Blev så avundsjuk på alla som hade tatueringar som var lätta att visa och därför bestämde jag mig för att börja på armen. Hade suttit med samma tidning som förra gången och knåpat ihop en egen bild med tre rosor och banderoll med text. Även denna gången så valde jag att gå till Sara-Li på Heartbreak tattoo i Löddeköpinge. Hon ritade nästan exakt som den bilden jag kommit in med. I september 2012 satt jag nervöst och började på armen (vad skulle mina föräldrar tycka.?). Eftersom Sara-Li under den här tiden var lärling så tog det lite längre tid och efter två sittningar så blev den klar. Tre rosor i old school stil, en för varje person i familjen. Därav orden 'father', 'mother' och 'sister'. Det blev även en liten rosenknopp på baksidan av armen som symboliserar vår hund, det var det bästa sättet jag kunde få in honom i tatueringen också. Kan tillägga att eftersom den tog längst tid så är det också den dyraste tatueringen jag gjort. 
 
 
Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad min mor sa när hon såg den. Jag vet dock att jag lyckades gömma den för min far fram till februari. Då var vi på skidsemester i Norge och de hade bubbelpool m.m. på hotellet så då hade jag inget val än bikini. Han skakade i stort sett bara på huvudet och jag förklarade tatueringen med att det är en hyllning till dem för att dem betyder så mycket för mig. Han skrattade till lite när jag berättade att rosknoppen stod för Charles, vår hund. Sen var det klart, inte mer med det.
 
Nu vet jag att dem alltid är vid min sida för de finns där på min arm som en reminder om jag mot förmodan skulle glömma. 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Den är så fiiiiin ^_^

Svar: Tack vännen! ^.^
Heavy Metal

2014-08-07 @ 23:02:01
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Postat av: Karin

Den är superfin!

Svar: Tack så mycket! :)
Heavy Metal

2014-08-12 @ 10:59:00

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0