del1: All I'm dreamin' of.

Hallo!

Tänkte att det kanske är dags att börja blogga igen heheh. Det var en jobbig vår då vi skrev c-uppsats i skolan samtidigt som jag tillsammans med de andra brudtärnorna skulle planera möhippa och sen ha möhippan. Vid en tidpunkt så höll jag på att få en panikattack pga stress, grät och skrek. Men nu är uppsatsen inlämnad (tyvärr inte godkänd så får lämna in i augusti igen), möhippan avklarad (blev riktigt lyckat och trevligt) och varit på avslutningsceremoni. Har även lyckats att klämma in en vecka på Sweden Rock Festival  och en weekend i Barcelona för att gå på Kataloniens Grand Prix (motorcykel-tävlingar). 
 
Min plan för några av de nästkommande inläggen här på bloggen kommer att vara att berätta om mina tatueringar. Kanske finns någon som är intresserad och jag vill gärna berätta om betydelsen av dem.
Mina föräldrar har alltid varit emot tatueringar och piercingar vilket även betyder att jag inte fick ta hål i öronen förrän jag fyllde 18. Därför blev de inte speciellt glada då jag en månad efter min 18-årsdag gick och piercade näsvingen. Länge pratade jag även om att pierca läppen men det blev aldrig något av det. I alla fall, jag flyttade hemifrån i april 2011 och det var då man kände sig mer självständig och vågar att göra mer. Länge hade jag haft olika planer på olika tatueringar men det var bara en som verkligen ville ha och det var ordet 'family', för att min familj betyder så mycket för mig. Dock så blev inte det första tatueringen.
På hösten 2011 så började jag lyssna på bandet Black Stone Cherry. De har en låt som heter All I'm Dreamin' Of och den gick rätt in i mitt hjärta och jag tänkte att det här är en så bra mening att jag vill tatuera in den och bestämde mig för att göra det.
Placeringen fick bli ett ställe där jag lätt kunde gömma den för mina föräldrar men samtidigt kunna visa om jag ville och därför blev det på ryggen. Från början hade jag tänkt en liten text bara men efter konsultation hos tatueraren som förklarade att man inte kommer se på långt håll vad det står om det är för liten text och man kommer fortfarande se vad det står när man blir gammal. Jag vill inte hänga ut någon tatuerare som jag inte tycker om så därför nämner jag inte namn eller studio i detta inlägg. Jag är nöjd med tatueringen i sig dock kan dock tilläggas.. 
 
"All I'm dreaming of is good times
good friends
and somebody to love"
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0