del 4: sugar skull

Hallo!
 
Dags för del 4, lite sent men bättre sent än aldrig heheh.
Eftersom jag redan hade börjat på armen så tänkte jag att jag lika bra kunde fortsätta med insidan. Mina fina hårdrocksvänner Sanna och Elin har döskallar men Elin har en sugar skull, mexikansk döskalle. Det är en lite mer feminin variant och om ni vill läsa mer om sugar skulls och Día de los Muertos så kan ni göra det här. Jag vet även att min favorittatuerare har en sugar skull (det är många som har det men ändå hahah). Skickade en bild til tatueraren på vad jag jag ville ha. Denna gången blev det dock inte samma tatuerare. Både Elin och Sanna, Elins man och Sannas sambo har gått till samma tjej och deras tatueringar är så snygga och välgjorda. Jag hade även hört att denna tjej, som också hon heter Elin, tatuerat i Höör men nu hade öppnat en egen studio i Lund (Hand & Hjärta tatuering) och jag var inte sen med att skicka till henne. Sagt och gjort, 2-3 månader senare var det dags, maj 2013 blev den verklighet. 
 
 
Det var inte det lättaste att komma på hur jag skulle lyckas fånga den på bild men tycker ändå jag lyckades hyfsat bra. Man ser tyvärr inte det rosa så bra men det är rosa linjer i skallen också.
För att få ihop den med tatueringen på utsidan så fick det bli ytterligare en ros. Enligt mig så kan man se att det är två olika artister som ritat dem, dels på stilen och dels på färgerna. Men det stör inte mig så mycket. Den tog ca tre och en halv timme att göra och jag kan säga att ja det gjorde ont! 
 
Var ganska snabb att berätta för min mor och om jag kommer ihåg rätt så hade hon det på känn eller om hon hade råkat se lite av den. Hon bad mig i alla fall att inte göra fler. Min far var lite annorlunda. Det var en riktigt varm sommardag det året och innan var jag alltid "duktig" och döljde mina tatueringar så gott som det gick men denna dag så gick det bara inte. Kom hem till mina föräldrar i bara linne men han sa inget så jag tänkte att det var okej. Ett år senare när jag satt hemma hos dem och åt middag, också en varm dag, så frågade han om den var ny. Jag skrattade och sa att den var ett år gammal, så mycket tänkte han på det hahah.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jättefin! Får man fråga varför du valde en sugar skull? När jag gjorde på insidan såg jag ljuset i tunneln 0.0

Svar: Tack! Jag älskar döskallar och tycker att sugar skulls är lite mer 'diskreta' och lite mer feminina. Min vän har en jättefin sugar skull så ville ha en jag också. Hahah aa eller hur gjorde det ont!?
Heavy Metal

2014-10-30 @ 21:48:26
URL: http://forevermore.blogg.se

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0