del 6: turtle

Hallo!

 

Dags för den senaste delen av min tatuerings historia. Denna gjorde jag för ca två månader sen och det är en sköldpadda med siffran 46. Anledningen till att jag har denna är min hyllning till the one and only, Valentino Rossi.

 

Han började köra tvåhjuling när han bara var tre år gammal och när han började tävla i motorcyklar så hade han en Ninja Turtle fastsatt med sugproppar bak på sin hjälm som han fått av sin mamma.

 Källa: Rossis instragram.
Minibike race i Gabicce Mare 1992
 

När han började tävla med större cyklar när han var 13 så fick han inte ha kvar den. När han började köra 250cc så fick han en gosedjurssköldpadda av sin bästa vän, en som man kunde slå på, trampa på, i stort sett vad man ville men som alltid gick tillbaka till sin ursprungliga form. Han fick den så han kunde lätta på stressen. "It's funny. I feel as if I need this turtle, this slow, deliberate creature, every time I need to go fast. It seems like a contradiction, but it's true." (Rossi & Borghi 2009, s 183)

 

Nu har han ett klistermärke på en sköldpadda med sitt racenummer 46 på sin hjälm när han tävlar.

 Källa: Google
 

Han har själv tatuerat in denna sköldpadda. Nu har även jag valt att sätta denna glada, söta lilla sköldpaddan på min ankel.

 Källa: Google
 Min!
 

Nu vet ni hur mycket MotoGP och framförallt Rossi betyder för mig ;)

 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0