every day I wake up alone

Hallo!

 

Jag har en teori om torsdagar. Det känns lite som den segaste dagen på veckan. Dels för att man vet att det är en dag kvar innan det är fredag och sen helg och dels för att man är ganska trött efter första delen av veckan. Jag läste en retorik-kurs under min kandidat och då var det en föreläsare som berättade att när man flera olika presentationer på rad att lyssna på så är man minst fokuserad på den näst sista. I början så är man mer på alerten men mot slutet så sjunker energinivån och man tappar fokus. Men när det är dags för sista presentationen så skärper man till sig för att man vet att det är sista. Därför så skulle jag vilja adaptera denna teori även på veckans dagar (mån-fre). Får i och för sig erkänna att måndagar, speciellt morgnarna är jobbiga, men jag tror ändå man är som mest ofokuserad på torsdagar. Det är näst sista dagen innan man får lite ledigt. Jag brukar i alla fall skärpa till mig lite på fredagar och är oftast lite gladare för att jag vet att det är fredag. Kanske lite dumt men sån är jag.

 

Men nu ska vi ta oss igenom torsdag först innan man kan jubla över att det är fredag.

 

 


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0