grant me sovereignty.

Hallo!
 
I got some news. Jag har fått nytt jobb heheh. Har vetat det i drygt en månad men har inte velat säga något. Men jag gjorde det officellt på min middag i lördags och därför känner jag att jag kan skriva det här också. Det känns jättekonstigt att lämna Sony efter nästan 5 års tid, dock bara som timanställd men ändå det är ändå lång tid. Nu har jag äntligen fått chansen till ett heltidsjobb som börjar med en visstidsanställning på ett år men goda chanser till förlängning. Det är ändå ett heltidsjobb! Ska börja jobba som administratör på Headwear Scandinavia. Lite liknande arbetsuppgifter som jag har haft här på Sony men nu är det mer fokus på orderhantering, kundservice och grafisk design. 
 
*
 
På tal om min middag så var det jättemysigt att ha många av tjejerna hos mig. Vi åt goda indiska grytor som syrran och jag hade gjort tidigare på dagen (jag vet inte hur jag hade klarat mig utan min syster <3). Vi lekte två lekar och sen satt vi mest och snackade. Fick väldigt fina presenter också, tack!! När jag vaknade upp i söndags så hade jag en lätt irriterande hosta som blev värre ju längre dagen gick. Tänkte att jag inte ville bli sjuk för jag skulle börja på nya jobbet på måndagen. Jo men visst, feberkänslan började infinna sig i söndagskväll och har man inte varit sjuk på ett och ett halvt år så ska väl de så klart komma när man ska börja ett nytt jobb. Cheferna på nya jobbet och jag kom överens om att jag skulle börja min utbildning på nya jobbet på halvtid så jag kunde gå parallellt med Sony vilket betyder att det skulle blivit 7-12 på Sony och 13-17 på Headwear i en överlappande vecka.
 
*
 
Hade sovmorgon i måndags (brukar annars vara ledig på måndagar) men kände hela förmiddagen att jag inte alls mådde bra, feberyrsel och hosta. Tog en tablett och knallade iväg till nya jobbet på eftermiddagen ändå. Jag sa att jag var lite krasslig så tog inte någon i hand. Alla kändes väldigt trevliga och tillmötesgående. Hon som jag ska jobba närmst med hade förberett lite arbetsuppgifter och jag fick gå bredvid. När det var knappt en timme kvar så började jag känna att febern kom tillbaka. Vet inte hur jag lyckades ta mig hem men till slut så låg jag hemma i sängen under flera lager. Sjukade mig från Sony på tisdagen och insåg på tisdag förmiddag att det var lika bra att sjuka sig från nya jobbet också. Främst för att jag hade en hosta som fick mig att nästan spy.
 
*
 
Igår, onsdag, så hade jag avskedsfika på Sony. Hade fått köpa fika då jag inte ville eller orkade baka för den delen heller. Lite tråkigt men vad ska man göra. Fick ett jättefint tal från chefen, lyckoönskningar från kollegor och en jättebra present som kommer komma väl tillpass när jag blir frisk igen. Nästan alla sa också till mig att jag var glansig i ögonen och borde gå hem och lägga mig. Så efter att jag fått lite lunch i mig (det första vettiga på flera dagar) så åkte jag hem och la mig. Fick sjuka mig från nya jobbet.
 
*
 
Idag är jag på Sony igen men lite envis hosta sitter kvar. Det är väldigt lugnt, främst för att det är sportlov. Skönt för min del. I eftermiddag ska jag till nya jobbet och försöka vara på alerten, det är mycket ny information att ta in. Ikväll är det dags för Ghost på Baltiska Hallen. Vet inte riktigt hur jag ska orka då jag blir illamående av att gå i en trappa men det får lösa sig.
 
*
 
Sista dagen på Sony imorgon (så overkligt!). Sen iväg till nya jobbet på eftermiddag och sen har nya jobbet sin första våraktivitet på kvällen och de var snälla och bjöd med mig. Sen blir det att slappa och se till att bli frisk resten av helgen, lär vara ganska däckad. Nu blev det ett ganska långt inlägg men så blir det när det har hänt en del och man inte har fått skriva av sig.
 
*
 
Syskonkärlek <3
 
Nu spelas:
Ghost - Idolatrine  

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0