thunderous.

Hallo!

Nu blev det samma sak igen. Det blev dåligt med bloggandet. Nu sitter jag dock på altanen i stugan och har lite tid över för att faktiskt sätta mig ner. Har datorn med mig också. Björn, som är lite tokig, är köpt sig en lie och har gett sig an ängen nere på tomten. Min mor har alltid velat ha en äng och Björn som är utbildad och har stort intresse för naturen och framförallt för vilda blommor tog sig så klart an utmaningen. Så förra året så försökte vi få bort lite gräs och sen sådde Björn lite olika frön. I våras så gick vi och räfsade bort löv och mossa. Nu ska han slå gräset med lie, det är tydligen det bästa sättet.

 

Själv så ser mina planer mest ut att ta det lugnt. Blogga lite som jag gör nu och sen fortsätta läsa i boken ”Omgiven av idioter”. Har ni inte läst den så skulle jag rekommendera att göra det. Den är väldigt intressant och man förstår sig på andra människor på ett annat sätt. Jag som jobbar med kundservice och sälj kommer nog ha nytta av det. Sen har jag även chefer som jag kommer att förstå mig på bättre ju mer jag läser boken och hur jag ska hantera dem.

Anyhow, vad har hänt sen jag bloggande sist. Förra helgen så fick jag se två utav mina favoritband. Min mor va snäll och lånade ut bilen så Björn och jag kunde köra ner till Ystad för att gå på en liten festival där. Så jag fick se Va Rocks igen och äntligen Thundermother. Det var riktigt länge sedan jag såg dem och ganska nyligen bytte de ut hela bandet, som jag tror jag har berättat om här innan. Körde därifrån efteråt riktigt nöjd.

 

Jag fortsatte också på tatueringen. Tyvärr så h hade min tatuerare lyckades dubbelboka så fick bara en timmes tatuering men vi hann klart med färgläggningen så nu är det stora motivet på utsidan av armen klart. Ska lägga upp en bild sen när den har läkt. När den var klar så åkte vi ut till Lomma och lämnade tillbaka bilen innan vi åkte hem och gjorde oss i ordning och åkte hem till en av Therése kompisar Mårten där det var lite chill med musik och dricka. I söndags så blev det en premiärtur med båten. Första gången i år för min del och allra första gången någonsin för Björn. Jag tror dock att han tyckte att det var ganska mysigt. Det blåste inte så mycket så det var ganska lagom första gång.

 

I veckan så har jag inte gjort så mycket. Städat lite och tvättat. Tyvärr blev det ingen träff med Therése denna veckan men jag hoppas på nästa! Jag fick dock träffa min vän Sandra. Det var lika trevligt som alltid. Vi träffas inte jätteofta men när vi väl ses så är det som att nästan ingen tid har gått. I torsdags så var jag på en mini-AW med två kollegor. Vi satte och på Paddys och åt lite och drack. Servitören var ganska i härdig och frågade hela tiden om vi hade det bra och om vi önskade något mer. Kändes lite som att han ville supa oss under bordet hahah. Det var dock en välbehövlig AW. Vi fick snackat mycket om jobbet och det är skönt när kollegorna känner lite likadant som en själv. Vi fick även pratat lite annat och det är kul att få lära känna sina kollegor på en ett mer privat plan också.

Nu ska jag dock njuta av att få vara ledig i två dagar innan det är dags för sista veckan på jobbet innan semestern börjar på riktigt. Jag är dock lite nervös för at jag kommer att vara helt själv av säljarna på jobbet. Men det ska förhoppningsvis gå bra ändå. Många av våra kunder har sommarstängt så de borde inte skriva så mycket. Bara hoppas det inte är några större problem som dyker upp.

 

Ha fortsatt bra helg mina läsare!


Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Åh så mysigt ni verkar ha det! ^_^ Kommer ihåg att vi slog gräset med lie förr i sommarstugan också, det var så himla roligt att titta på haha!

Så mysigt att ni kom förbi till oss på kvällen! :D

Svar: Det hade vi ^_^
Det var väldigt trevligt på kvällen med er!
Annaaaanas

2017-07-15 @ 14:30:39
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0