nytt försök.

Hallo!
 
Har tagit en lite ofrivillig paus från bloggen. Har inte riktigt haft tid eller ibland även lust att skriva här. Men nu är det ett nytt år och vad är det man brukar säga; nytt och och nya möjligheter. Jag har även varit ute på mellandagsrean och köpt en ny dator då min gamla inte ville mer. Det var även lite därför jag inte kunde blogga så mycket. Nu har jag dock ingen ursäkt längre då jag har en ny dator heheh. Så fin den är. Kan sitta och bara ha den i knät utan att veta riktigt vad jag ska göra hahah. 
 
Tiden som har gått sedan jag skrev sist har gått ganska fort. Vi har firat Björns födelsedag den 23 december, först fika med mina föräldrar här hemma och sen middag hos hans mor. De har som tradition att äta lutfisk. Första gången jag åt det var förra året. Tycker inte att det är speciellt gott men denna gången gick det lite enklare men ändå ingen favorit. Julafton firades först hos Björns mor och sedan med min familj. Mellandagarna bara svishade förbi, hann som sagt att köpa en ny dator. Björn och jag var på middag hos min kollega Camilla och hennes mysiga familj. Sen var jag ut med min familj och köpte lite födelsedagspresenter till min mor. I fredags så firade vi jul igen med Björn syster och hennes familj hemma hos deras mor. 
 
Nyår firades hemma hos bästisen och hennes sambo. I och med att hon är vegan så blev det vegansk mat som jag tyckte var riktigt god. Det var toast skagen till förrätt och taquitos till huvudrätt och marängswiss till efterrätt. Eftersom Therése och Erik inte har någon elvisp så fick vi ta på oss att göra maränger. Veganska maränger gör man på kikärtsspad, lite citronjuice, vaniljsocker och strösocker. När man häller upp kikärtsspad och bärjar vispa så luktar det inte speciellt gott och man blir ganska fundersam på hur det ska bli gott i slutändan överhuvudtaget. Men det blev så himla gott. Man kan inte alls tro att det är gjort på spad och inte äggvita. För en gång skull så blev jag riktigt nöjd med något som jag själv lagat i köket. Roligast var dock att spritsa ut de på en plåt heheh. 
 
Jag ska göra en liten lista på det sämsta och det bästa från år 2017 och posta det här på bloggen. 
 
Nu ska dock Björn och jag gå och handla lite mat och sen ska vi fortsätta titta på Harry Potter och invänta hockeyn ikväll.

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Jag hoppas Erik har maränger kvar när jag kommer hem, dom var SÅ goda :D

Svar: Och jag måste göra fler hahah :D
Annaaaanas

2018-01-08 @ 01:03:27
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0