120524

Morsning Korsning
Nu ska jag snart hålla en redovisning inför klassen och jag vill inte. Hate hate hate. Men just nu är vi bara fyra som är här + föreläsaren så det kanske blir ganska lugnt i alla fall. Håll tummarna för mig!!

120522

Det är riktigt härligt att det varma vädret äntligen har kommit! Igår efter jobbet så gick jag ut och la mig i solen och pluggade. Sen körde jag till Sturup och hämtade mina föräldrar som kom hem från England och sen var det en snabb middag hemma hos dem. Idag var jag en snabb handledning i skolan vid elva och nu sitter jag hemma. Ska snart slänga på mig bikinin och gå ut och lägga mig i solen igen. Måste skriva klart min kompletteringsuppgift som ska redovisas på torsdag.
Njut nu av det vackra vädret (men vet inte hur länge det varar!)

Open wounds

Morsning Korsning

In the dark with the music on
Wishing I was somewhere else

120511 - Lets goooo

Woop woop ni kör vi!!
(Tema: Lunds nations färger)
Nu är det snart dags att ta sig iväg till Lunds nation. Där ska vi få lite mer info om resan och lunch innan vi sätter oss på bussen och åker till Göteborg. Sen är det väl konstant festande till lördag eftermiddag och lite cykling på det...scheisse det kommer bli galet!
Önska mig lycka till heheh!

120509

Morsning Korsning
Sitter i skolan, är trött och hostar. Yeey vad mitt liv är roligt hahah.
Nu är det mycket som ska göras. Det är två grupparbeten som ska göras och två bokrecensioner på 1000 ord var och det är bara i skolan. Sen ska jag börja jobba igen, nu när mitt kontrakt äntligen har förlängts och gått igenom. Utöver detta så är det tandem på fredag. "Tävlar" med Lunds nation och vi ska åka buss till Göteborg och sen cyklar man i etapper hem till Lund och så är det fest på bussen när man inte cyklar. Jisses..men det ska bli kul heheh.
Dags att försöka koncentrera sig på skolan.
Ha det!

120506

Morsning Korsning
Det har varit lite vild den senaste tiden. Förra fredagen (27e april) var det dags för Charlottes 20-årsfest/utgång. Dagen efter, det vill säga lördagen, så körde jag först pappa Anders och hans lillebror Anton till Danmark för att införskaffa dricka till valborg och sen så var det dags för Tandem aktiviteter/sittning/utgång.
Söndagen var en helt flummig dag. Körde först bilen till Lomma (för Kajsa kom aldrig och hämtade den), mötte upp Charlotte på Nova, drack kaffe och åt tårta hemma hos henne, ställde upp för Lunds Nation i dragkamp och tittade på när det kastades paj på alla kuratorer, äta pizza/falafel ute i gräset, en snabb sväng till Norberg för kolla på hans nya lägenhet, hem och laga pannkakor och sen tillslut sängen.
Måndagen = valborg. Gick upp sjukt tidigt och tjugo i sju gick jag hemifrån för att gå på frukost hemma hos pappa Anders. Vi hittade en kundvagn som lastades med alla saker och sen rullade vi ner till stadsparken. Sjuukt mycket folk och det var galet varmt. Fick en väldigt ful bränna efteråt hahah. Vid fyra var det snabbt hem, duscha och sova lite och sen bar det iväg på fest till pappa Anders igen. Det var en awesome valborg och tack till alla som var med!
Tisdagen var vilodag. Satt och pluggade lite med Charlotte men annars var det bara lugnt. Alex och jag passade på att snacka eftersom vi inte hade pratat ordentligt på några dagar. De tre följande dagarna spenderades i skolan..blä. Massa redosvisningar och annat tråk.
I fredags var det dags igen och denna gången var det tjänstemannafest på Lunds, som tack för att man jobbar där. Vårt publag var utklädda till nubbar och det var awesome. I lördags tog jag det lugnt heela dagen. Hjälpte Alex lite med hennes middag hon skulle ha för sina föräldrar. Kajsa kom över en stund på kvällen och vi snackade lite och började fixa på mitt rum. Resten av kvällen spenderas framför datorn och en massa avsnitt av Huset Fullt. Got to love that!
Vilodag igen, ska kolla något avsnitt Huset Fullt och sen ska jag ta mig ut till Lomma på middag och mina föräldrar.