110130

Morsning Korsning

Lite ny design på bloggen :)

Hade det mysigt hemma hos Alexandra igår. Vi åt pizza och spelade När & Fjärran till strax efter tolv på natten. Då åkte Linda och Daniel hem så Alexandra och jag kunde göra oss i ordning för sängen. Vi hann knappt lägga oss i våra sängar och sätta på ett avsnitt av Desperate Housewives innan vi somnade haha. Jag vaknade dock när avsnittet precis tog slut så jag stängde av skärmen på datorn och släckte lampan.

Det första vi gjorde i morse var att titta på det avsnittet som vi missade igår. Sen gick vi ner och gjorde frukost och tittade på ytterligare avsnitt. Hennes hund är verkligen ett litet energiknippe haha! Vill alltid leka men han är mysig ändå!

När jag kom hem hade Kajsa städat hela lägenheten. Jag gick och handlade och sen ställde mig i duschen. Sen gjorde jag äppelpaj innan jag började med maten. Det blev pastasallad men ärtpesto. Gott förutom att jag råkade ha dubbelt så mycket spenat och ruccola i haha. Det är inte lätt att komma ihåg att halvera receptet. Resten av familjen tyckte om det också, det var iaf var de sa hehe.

110129 - Träumer

Dagens inköp;

Skjorta med tvist på ryggen - Weekday 60kr

Skjorta - Weekday 100 kr

Oversizetröja - Weekday 60 kr

Och dagens typ knäppaste köp men jag ska vara stolt att vara lång, right!?

Skor - Din Sko 99 kr

Nu håller jag på att packa en liten väska och ska snart sätta mig i bilen igen och åka hem till Alexandra. Hon har bjudit hem en kurskamrat och hennes pojkvän och de ville vara någon till så hon frågade om jag ville vara med. Ska sova där också så det blir att kolla säsong två av Desperate Housewives eftersom vi såg klart hela säsong 1 i Österrike ;)

Anna is signing out for today!

110129 - Dagens outfit

Morsning Korsning

BMTH-tröja - köpte på konserten i onsdags
Jeansshorts - Shock
Leggings - Netto
Bandana - Shock

Nu ska jag sätta mig i bilen, köra till Malmö och träffa fina Caroline!

110128

Morsning Korsning

Igår var min första föreläsning på kursen Rockmusik, ungdom och samhälle. Det visade sig att de hade haft en läxa från förra veckan att skriva om sin musikhistoria och sen satt vi i tre grupper så alla fick berätta sin. Vi var tre nya (som hamnade i varsin grupp) och efter att ha lyssnat på de andra så fick vi improvisera och berätta lite om våran musikhistoria. Fick även läxa att skriva och lämna in den nästa vecka ist. Började skriva igår när jag kom hem men ska försöka skriva klart den idag så det är gjort :)

För övrigt är det gött med fredag idag! Har redan gjort upp planer för i stort sett hela helgen.

110128 - Thailandstuff

Det jag köpte i Thailand;

1. chang-tröja
2. baddräkt/bikini med amerikanska flaggan
3. pyjamasbyxor/shorts med björntryck på
4. två plånböcker
5. frottéflipflop med hello kitty
6. hello kitty paraply
7. haremsbyxor, totally not my style men supersköna!
8. två par solglasögon, tre vristlänkar, en tå-ring,
två hello kitty ringar, en döskallering & en pin från
hard rock café

syns ej på bild men 37 euro till österrike av min mormor

110127

Morsning Korsning

Just nu håller jag på att göra mig i ordning för att ta bussen till Malmö. Idag är det första gången på min kurs i Malmö; Rockmusik, ungdom och samhälle. Den började egentligen förra veckan men då var jag ju i Österrike. Hoppas jag inte missat för mycket!

Halvdålig bild på en av de fina tröjorna jag köpte igår!

Bring Me The Horizon

Nä nu måste jag verkligen göra mig klar och hinna ut med Charles innan jag ska till busstn. Måste hinna ta ut pengar först också för det är slut på busskortet.

110126

Kedjor - Punkt Shop
Accessoarer - Shock, Punkt Shop, Kina

OMFG!!

Vill inte ladda upp de bästa bilderna, de behåller jag själv ;) Nu har jag sett mina topp 3 favoritband på mindre än 1 år. Tycker jag har ganska bra flyt alltså haha. Btw Oli är mycket snyggare i verkligheten!! Rawr

110125

Morsning Korsning

Imorse när jag vaknade så kände jag mig inte på topp. Jag mådde illa och var nära på att svimma några gånger. Jag lyckades iaf gå ner och efter att spenderat lite tid liggandes på köksgolvet så fick jag gjort en kopp te och var tillbaka ner i sängen. Det kändes lite bättre efter att ha druckit te och jag lyckades sen göra mig i ordning, äta två knäckebröd och gå ut med hunden innan jag var tvungen att gå genom mer än halva Lomma för att komma till arbetsförmedlningen. Hade möte kl 10 och var kvar där nästan en och en halv timme innan jag äntligen kom hem igen.

Sen dess har jag spenderat tid vid datorn med lite jobb, kolla bussar och kartor. Jag ska nämligen på mitt första kurstillfälle på en av mina kvällskurser. Det roligaste är att jag ska få plugga med Alexandra :D Vi ska träffas vid Fysicum kvart över fem och äta lite och sen går vi gemensamt till Pangea. Kanske berättar lite mer sen om hur kursen var. Det vill säga om jag orkar haha. Kursen är 19-21 och eftersom bussarna går dåligt så är jag inte hemma förrän efter tio. Doh!

Koh Chang

Thailand 27 dec - 10 jan
Del 2 Koh Chang
Kl 6 på morgonen lämnade vi hotellet i Bangkok för att ta oss till flygplatsen. Där åkte vi ett propellerplan ner till Trat. Sen vidare i minibuss till färja till ön. Vi bodde i bungalows på Kacha Resort and Spa. Vi blev lite besvikna på rummen men vi var ändå inte där så mycket. Första dagen vi var nere var det nyår och de hade fixat en jättefin nyårsmiddag på hotellet. De hade en elefant där, spel och drinkar. Tyckte dock väldigt synd om elefanten. Det såg jätterädd ut :( De hade uppträde med band och olika thailändska danser. De hade vinlotteri där man kunde vinna vin och presentkort. De drog lappar med nummer på borden. Vi vann en flaska hihi.

Chang på thailändska betyder elefant. Vi bodde på Koh Chang alltså elefantön så det är väl klart att vi ska rida på elefanter ;) Vi red i "djungeln" en timme och sen badade vi med dem. Vi trodde först vi skulle banga men vi visste att vi skulle ångra oss om vi inte gjorde det och nu i efterhand så ångrar jag mig inte alls! Vi hyrde två mopeder en dag och körde till ett vattenfall. Resten av familjen badade men jag var inte riktigt på humör.

Vi var ute en heldag på båt och snorklade. Jag var lite nervös först men det var kul. Råkade slå en fisk, hur man nu lyckas med det men jaja haha. Det var häftigt med alla de fiskarna runt om sig. Killarna som jobbade på båten var riktigt roliga. Vi var på fyra olika ställen och snorklade fast på sista stället kunde vi gå i land och vi åt glass ist för att snorkla.

Resten av dagarna så låg vi i solstolar, badade i havet och i poolen. Det bästa var att somna i solstolen, det var såå skönt haha ;D Kajsa provade Fish spa, kolla bild! Man stoppar ner fötterna i en tank med fiskar och så äter de döda hudceller. Läskigt haha!

Flygresan hem gick bättre även fast det var jobbigt att vänta i över 4 timmar på Bangkoks flygplats. Vi skulle egentligen ha flugit 00,50 men kom iväg runt 2. Då var man riktigt trött för man hade inte sovit något alls innan. Därför gick det mycket bättre att sova på resan hem. Konstigt nog tog den resan 11 timmar men hem kom vi iaf.

Det står drink extra cold på flaska men den kanske inte ska vara så kall haha.

Bangkok

Thailand 27 dec - 10 jan
Del 1 Bangkok
Trötta efter julen körde vi över till Kastrup. Vi åt en andra frukost innan vi satte oss på planet. 10 timmar + lite till pga av förseningar. Det var riktigt jobbigt. Man var helt slut när man kom fram. Försökte sova med det gick inte bra alls. Vi åkte beställd buss till Rembrandt Hotel där vi bodde i tre dagar. Vi shoppade varje dag hehe. Favoriterna var MBK och Platinum. Sista dagen åkte vi Tuk-tuk till en skräddare men tyvärr blev det inget uppsytt för vi hade inte tid. Vi fortsatte sen ut till floden där vi åkte en tur med båt. Vi hamnade sedan vid det Kungliga palatset. Vi gick dock inte in för vi var inte rätt klädda (man kunde låna kläder iofs), det var riktigt varmt och mycket folk så vi tog ist en taxi tillbaka in till shoppingcenterna hehe.

Man tycker ju att man bör äta thailändskt när man är i Thailand med ändå blev det Pizza Hut, Burger King och Hard Rock. Fast Hard Rock är ju ändå speciellt. Det blev min födelsedagsmiddag där, dock några dagar för tidigt. Vi åt även god och billig glass på Swensens, yummie! ;D

110123 - *ZZzzZzZzz*

Morsning Korsning

Okej jag erkänner, jag är superdålig. Det blir tyvärr inget berättat om varken Thailand eller Österrike ikväll. Inga bilder för den delen heller. Jag orkar inte just nu är för trött. Det är många bilder från Thailand som ska gås igenom också. Jag kan nästan lova på att ta det imorgon. Jag har lite att göra då men ska verkligen försöka att fixa det!

Btw beslutet är nu gjort och jag hoppas verkligen det blev rätt. Det känns rätt just nu iaf :)

110123

Morsning Korsning

Igårkväll klockan tio kom jag hem från Österreich.

Idag vet jag inte var dagen tog vägen. Imorse fick jag en fråga som kräver mycket betänketid. Det har snurrat runt i huvudet hela dagen och jag har pratat med mina föräldrar osv. Jag tror jag har bestämt mig men ska tänka lite tid. Måste ha bestämt mig innan midnatt.

Ikväll ska jag försöka berätta lite om Thailand och Österrike. Och visa lite bilder osv. Jag har varit dålig på det men hann knappt andas förrän jag åkte iväg till Österrike.

Nu ska jag ner och se hur det går med maten och kolla lite handboll, kommer tillbaka sen :D

110113

Morsning Korsning

Nu ska Kajsa och jag snart ta bussen till Malmö där vi ska äta lunch med far och jag ska växla pengar och uträtta lite andra ärenden. Det blir bara en snabbis för Dóra kommer och provar skidkläder vid fyra och sen måste jag tvätta och packa(!).

Skriver mer sen. Ska försöka fota det jag köpte i Thailand då också.

Ha det fiint!

110112 - presenten

Morsning Korsning

Nu har jag i allt stök lyckas fota presenten av Therése, en jättefin tavla :D

Tack ännu en gång!

110112

Morsning Korsning

Just nu sitter jag hemma hos min fina Alexandra ute på Gunnesbo. Vi träffades på nova och sen följde jag med henne hem. Hon sitter och pluggar just nu och jag har lånat hennes lilla (den är verklien liten haha) laptop och surfar runt. Tänkte att jag lika bra kunde skriva ett litet inlägg eftersom jag annars är så dålig på det hehe. Mor kommer och hämtar mig om 30 min så slipper jag ta bussen hem. Bortskämd jag vet men hon ska ändå hem då och kör förbi Gunnesbo så det är inte jättestor omväg.

Imorse gick jag upp tidigt. Anledning var att jag ville hinna göra mig lite fin då jag skulle träffa min finaste Therése på nova vid tio. Hennes buss var tyvärr lite sen så vi hann inte träffas så länge innan hon började jobba. Jag fick en jättefin födelsedagspresent av henne som jag ska visa sen! :D Skriver även lite mer om Thailand då.

Funderar på om man ska färga håret..

110110

Morsning Korsning

Oj va länge sen det var jag bloggade men nu är det så att jag idag kom hem efter två skööna veckor i varma Thailand ;D Kan uppdatera lite mer imorgon. Jetlag.