110823

Morsning Korsning

Så nu har jag varit duktig och sökt CSN och betalat för nollningen hehe. I övrigt så har jag bara suttit och kollat recept i stort sett hela dagen. Jag ska nämligen bjuda mina föräldrar på middag på lördag :) Alex och jag var snabbt nere på stan för att köpa stift till henne osv. Vi passade även på att äta sen lunch/tidig middag i form av falafel på Lundafalafel. Yum! Nu är jag dock proppmätt haha!

Långt vitt hår...

110821

Morsning Korsning

Jisses jag är visst lite dålig på att uppdatera hehe (inget nytt där i alla fall). Igår tog Alex och jag det lugnt på dagen. Hon satt och pluggade och jag försökte läsa. Det blev ju tyvärr inte så då vi satt och pratade och sen fick hon en av sina härliga ryck. Älskar när hon får dem, hon blir så rolig då hihi.

På kvällen åkte jag först till Lomma och "förfestade" med Kajsa och sen åkte vi in till Malmö. Vi gick (efter att ha letat toalett) till posthusplatsen för att se Hardcore Superstar(!). Åh de var bra! Dock var det dåligt ljud i mikrofonen så man hörde inte alltid var Jocke, sångaren, sjöng. Det var helt galet i publiken (jag har ont i kroppen idag men det är ju nästan så det ska vara haha). Efter det gick vi till Stortorget och kollade en snabbis på Zombie Nation. Sen träffade vi Per och Joel och de följde oss till Babel där vi stod och snackade med Mattias innan Kajsa och jag satte oss på tåget till Lund och sen däckade vi båda två i min säng.

Idag har det varit väldigt lugnt. Alex och jag var väldigt snabbt på Nova och sen på City Gross. Sen dess har jag läst, ätit middag och just nu sitter jag och tittar på en äppelpaj som står och gräddas i ugnen. Yumyum. Blir nog Black Swan med Alex ikväll. Måste försöka peppa inför ny vecka också.

110819

Morsning Korsning

Igår var far, mor och jag med på klubbseglingen på Lommas båtklubb. Vi fick en dålig start och gjorde några missar men ändå så kom vi 7a utav 19 båtar. Applåder till oss eftersom vi är nybörjare och det var första gången vi tävlade med denna båten. Nästa gång blir det ännu bättre ;)

Just nu sitter jag på jobbet, har kommit tillbaka efter att ha ätit lunch med Therése som nu äntligen har börjat få lite jobb på sample section i källaren. Jag ska bara sitta här ett tag till och sen är det dags för min andra upplärningsdag på det nya jobbet. Mer än så säger jag inte just nu hehe.

Ikväll blir det en lugn slappekväll för min del, inget planerat. Förhoppningsvis blir något gott att snacksa på och en bra film eller dylikt.

Ha en bra fredag!

110814

Morsning Korsning

Idag var det sista dagen på seglingskursen. Den avslutades med en skriftligt test (hade alla rätt!) och nu har jag seglarintyg 1 :D Så imorgon, om vädret håller, ska far och jag ut och segla, wie! Först lite jobb dock.

Igår hittade jag det perfekta läppstiftet! Ska köpa det på klubbkväll när jag ska få följa med Alex.

110811

Morsning Korsning

Seglingen blev inställd igår, det blåste alldeles för mycket! Lite tråkigt men samtidigt lite skönt. Istället fick jag besök av två små söta chipmunks som höll mig sällskap en stund. Mysmys.

Idag var jag på jobbet till tolv och sen stack jag en runda till stan för Kajsa bad mig köpa en tröja till henne och sen ut till Lomma. Hon hjälpte mig att klippa min tröja och sen skrev jag på den. Good to go for next saturday hehe. Vi tittade lite på tv och sen var det dags för mig att gå ut i regnet och ner till hamnen. Idag blåste det ganska lagom mycket men det regnade. Gissa om man blev blöt även fast jag hade fullt regnställ. Jag frös och sminket rann så jag såg ut som en panda och håret blev helt tilltrasslat haha. Vad gör man inte för att få vara ute på havet. Nu sitter jag i mina Thailandsbyxor och dricker te. Har börjat få upp värmen igen, superskönt.

Imorgon får vi se vad jag gör, är nämligen ledig. Dock är det segling igen på kvällen.

Ha det gött!

110809

Morsning Korsning

Igår var det jobb i tre timmar och sen hem. Kom till Lomma och hann gå till hamnen men det kom en riktigt front precis och det började blåsa och regna jättemycket så seglarkursen blev inställd. Vi satt och väntade ut det en halvtimme och fick lite teori men det gick inte över.

Idag har jag träffat min snygga Sanna, mysigt som vanligt. Sen åkte jag med mor till Lomma och jag trodde faktiskt att seglarskolan skulle bli inställd idag igen för att det blåste mycket men nej haha. Vi stack ut ändå. Det var faktiskt riktigt kul även fast det blåste en hel del och det gick ganska mycket sjö (aka vågor). Utöver instruktören så är det två andra nybörjare som inte seglat innan och jag (som ändå har seglat mycket innan hehe).

Imorgon lovar de mycket vind så får se om det blir något då. Jag ska i alla fall vara på jobbet en stund och sen ska jag på typ en jobbintervju (har varit där innan men hon ville träffa mig igen och går det bra så börjar jag i september, woho!)

Nu ska jag ta det lite lugnt och sen ska jag gå och lägga mig tidigt.

Sån här båt seglar vi på skolan.
(bild från google)

110806 - Kvällens outfit

DIY Volbeat-tröja - Hbgfestivalen
Kjol - H&M
Accesoarer - Shock, Punkt Shop, Kina

Dags att dra till Lunds nation!

110806 - ...drink til you're dead...

Morsning Korsning

Dags att blanda drickaa..

110805 - To you hun

Jag vill passa på att säga grattis till en av mina finaste vänner som fyllde år igår.
Grattis Sanna

110805

Morsning Korsning

Igår kom jag till jobbet och var helt själv där. Det började droppa in in efter ett tag men ändå. Jag hade bara fått ett mail som jag svarade på och sen hände inget mer, jag satt bara och ritade. Efter två timmar fick jag nog så stängde av datorn och gick hem för att sola istället. Tur att man har ett sånt jobb så att man faktiskt kan göra så hehe.

Jag packade ner saker och sen var jag ute på Gunnesbo halv fem, Alex passar sina föräldrars hus. Alex och jag var ute med Malte och sen en snabb sväng på Nova. Tillbaka och träning på crosstrainern. Kändes väldigt bra efteråt. Sen blev det mat och lite glass hehe. Vi lyckades kolla klart på första Twilight filmen och 40 minuter in på New Moon innan vi insäg att klockan var över elva och vi skulle ju upp tidigt dagen efter så det var bara att gå och lägga sig.

Idag var vi uppe tidigt, gjorde oss i ordning, ut med Malte och lämnade honom hos Alex morfar. Sen cyklade hon till jobbet och jag tog bussen in till stan och sen ut till Lomma. Jag har bebisvakt aka hundvakt idag nämligen hihi. Ibland saknar jag verkligen bebisen. Ska mysa lite med honom nu och sen ska jag åka in till Malmö i eftermiddag, möta upp Alex. Ta en snabb sväng på stan och sen till Gunnesbo igen för att ha myskväll.

Ha en bra fredag!

110802

Morsning Korsning

Idag började dagen lugnt. Kl 12 satte jag mig på bussen till Malmö för att träffa min fina, framförallt snygga vän Sanna. Vi gick en snabb sväng på stan och hann ta en kopp kaffe innan hon var tvungen att gå. Då åkte jag till Lomma och grattade min lilla syster som har namnsdag idag :D Hon fick present iform av örhängen och sen var vi och åt på restaurang hon och jag. Riktigt mysigt! Nu sitter jag dock hemma och chillar. Ska nog försöka sova tidigt idag då jag ska jobba imorgon. Får se hur länge det blir :)

110801 - Gårdagen

Bilder från gårdagen;

Först var jag och fikade hos fina Therése i Sandby

Sen var jag bjuden på middag i Lomma. Eftersom mina föräldrar inte skulle komma hem så var syrran själv och därför bjöd hon på god middag (med fördrink hehe)

110801

Morsning Korsning

Jaha då vad det måndag och 1a augusti...and I'm back at work..