del 5: pinup

Hallo!
 

Jag har som tumregel att om jag kommer på en tatuering som jag vill ha så måste jag tänka på det i ett år innan jag faktiskt gör den. Detta är för att undvika spontana tatueringar som jag kan komma att ångra sen. Den senaste tatueringen jag gjorde, som är min femte, tänkte jag på i över ett år innan jag fick tummarna loss och boka tid (och för den delen också, sparat ihop lite pengar heheh). Även denna gången blev det hos Elin på Hand & Hjärta i Lund. 
 
Inspirationen till denna är en bild på min syster som togs i en vintagebutik i Los Angeles. På bilden har hon en söt liten sailor-outfit på sig och jag bestämde mig ganska fort till att jag ville tatuera in en pinupa av den bilden. Den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig från början men gillar den väldigt mycket ändå.
 
Den gjordes i maj 2014. Det fanns en del anledningar till att denna gjorde väldigt ont, bland annat så hade jag en förkylning som höll på att bryta ut. Efter ca fem timmar, någon slags kyl-/bedövningsspray (så mycket som man kunde då den till slut inte hjälper) och pepp från tatueraren så blev den klar. Har kommit fram till att färg gör nog mer ont än black and grey. Anledning till detta är att du gör linjer och skuggor precis som på en black and grey men efter det så går du över allt i med färg. Ont!
 
Kärlek till min syster.
 
Har lite fler idéer på lager, får se om någon av dem blir verklighet snart. Är sugen på att börja på andra armen nu. Man ska egentligen inte börja för man fastnar hahah. 
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0