fika, skridskor och löpning.

Hallo!
 
Efter några dagar med soffhäng så tröttnade Björn och jag på att sitta hemma och bara lata oss. Så i fredags bestämde vi oss för att gå in till stan för att få lite vardagsmotion och göra något annat. Det blev två nya koftor på rea och en bok för min del. Det blev även en kort men mysig fika på Satori. 
 
 
I lördag så bestämde vi oss för att åka lite skridskor igen. Vi var där strax innan de öppnade för att vi tänkte att det inte skulle vara så mycket folk där då. Det var det inte precis när de öppnade själva rinken men sen blev det ganska mycket folk. Åkningen blev inte så lång, bara en 20 minuter innan en kille dök upp från ingenstans och frontalkrockade med Björn. Jag var inte där själv just då för jag åkte framför honom men såg honom åka in och sätta sig i båset och det såg inte bra ut. En reva i jeansen gjorde mig ännu mer säker på att något hänt. Så linkades av fick vi avbryta vår skridskoåkning. Nu får jag leka sjuksyster och tvätta hans sår och byta plåster. Det blev en fika på mormors bageri istället. Deras maränger är så goda. 
 
 
 
Efter frukost och diskning idag så fick jag på mig träningskläderna och kom ut och sprang. I och med Björns knä så vågade han inte springa men han tog tiden på när jag började hemma, gick till parken och hejade på, tittade på varvtiden och stannade sedan tiden när jag kom tillbaka hem. Sen var det bara snabbt hem och duscha och sätta på sig kläder innan jag mötte upp Sanna och så var vi ute och gick i en timme. Det var iskallt att ut och gå, det kändes inte alls så när jag var ute och sprang men var helt genomfrusen när jag kom hem efter promenaden och utan känsel i händerna. Efter lite lunch så låg jag med mjukiskläder, mjukisstrumpor (rödglittriga stickade strumpor med teddyfluff på insidan) under tre filtar. Sov en liten stund och har nu fått upp värmen igen, woho. Var lite orolig att jag höll på att bli sjuk men det känns bättre nu.
 
Kvällen kommer att bestå av att titta på serier och sen äta lite knäckebröd och dricka värmande te.
Imorgon väntar nya äventyr.
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0