skål.

Hallo!
 
Idag har Björn och jag varit ganska lata. Vi har dock fått diskat, sorterat lite kläder och lite annat plock i lägenheten. Lite kvar att göra men känns ändå skönt med en början. Nu blir det lite serier och sen är det Bron kl 21. 
 
Nu till något annat. För något inlägg sedan så skrev jag att jag hade en väldigt tuff dag och svåra beslut att ta. Jag var hos läkaren i veckan som bestämde att hon inte tänkte förlänga min sjukskrivning. Kändes lite som att hon bestämt sig redan innan jag kom in och det gjorde mig så frustrerad. Jag mår ju bättre absolut det gör jag men inte redo för att gå tillbaka till jobbet. Dock så sa hon samma sak som min terapeut, mina vänner och familj och en arbetsgivare. Att gå tillbaka till jobbet kändes som en omöjlig sak att göra och därför fanns det bara en utväg kvar. Så i onsdags tog jag mod till mig, lånade Björns cykel och cyklade iväg till jobbet för att lämna in min avskedsansökan till mina chefer. Trodde att jag skulle behöva "slåss" för att få gå men chefen verkade förstå (den andra chefen var inte på kontoret) och till min stora förvåning så lät han mig även ta ut den intjänade semestern som jag har och de dagar jag hade kvar nu under min uppsägningsperiod. Så eftersom min sjukskrivning gick ut i fredags så har jag semester från och med imorgon och typ en månad framåt. Kommer dock att behöva åka in till kontoret igen för att lämna tillbaka nyckel och passerkort och städa mitt skrivbord. 
 
Det känns på ett sätt riktigt läskigt att ha sagt upp sig och att jag kommer stå utan jobb nu men samtidigt så är det en sten som har lättat från bröstet. Detta var den enda utvägen just nu då det inte är en arbetsplats som funkar alls för mig. Nu är det dags att ge sig ut på arbetsmarknaden igen, känns lite jobbigt så klart men jag tror faktiskt att det här blir bra. Önska mig lycka till i mitt jobbsökande.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Jobbigt att säga upp sig utan att veta vad nästa steg blir, men tror du får mer ro att fundera på vad du vill nu ^^

Svar: Tack, det hoppas jag också :)
Annaaaanas

2018-01-22 @ 12:25:26
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0