2018/2019

Hallo!
 
Nytt år och nya möjligheter, ja det var väl allt. Nä skämt åsido. Kan man bi sämre på att skriva här haha. 
 
Julen var bra och lugn. Först firade vi Björns födelsdag i Lund hemma hos hans mor. Traditionen är att äta lutfisk men jag tog med mig veganska pinnar istället. Jag har försökt men det går bara inte, jag tycker verkligen inte det är gott. Det börjar dock att bli lite tjatigt att få höra "Ska du inte smaka!?", "Nu missar du något jättegott" och "Jag fattar inte hur du inte kan tycka om detta". Låt mig vara typ. Jag är speciell och väldigt kräsen när det kommer till mat. Värsta var nog när det las en bit fisk på min tallrik och jag ombads att äta/smaka. Kan man snälla inte bara respektera att jag inte vill ha!?
 
Vit jul
 
Okej, nog om det. Det var trevligt och jag fick agera lite barnvakt åt Björns systerdöttrar. Sen kom julafton och den spenderas först hos Björns syster med familj och efter Kalle Anka så körde vi ut till mina föräldrar. Där spenderade vi även juldagen och lite av annandagen innan vi kom hem. 
 
Jul-outfit
 
 
Sen var det jobb i två dagar, vilket var helt okej för det var lugnt på kontoret och man hann att få undan ganska mycket jobb. Tyvärr så lyckades jag bli förkyld än en gång. Björns systerdöttrar var småsjuka och sånt brukar bita på mig och det gjorde det denna gången också. Dunderförkylning. Det var inte riktigt lägligt att bli sjuk just då för i födelsedagspresent så fick Björn av mig en hotellnatt och biljett till en hockeymatch i Karlskrona. Men det gick ganska bra ändå. Vi fick ha en tidig kväll då jag inte orkade sitta så länge på restaurangen efter matchen men det var mysigt ändå. Det bästa var ju faktiskt att rätt lag, det vill säga Leksand, vann! 
 
Mot Karlskrona
 
God vegansk macka från Circle K. Kan verkligen rekommendera.
 
 
 
God pasta med mascarpone, spenat och valnötter.
 
Hotellfrukost <3
 
 
 
Förkylningen blev värre lagom till nyår. Skäms fortfarande lite över att jag snörvlade och hostade så mycket igenom hela middagen hos Therése och hennes sambo. Man känner sig ganska äcklig när man är förkyld. Oavsett så var det en mycket trevlig kväll och vi fick sova över i ett rum i deras nya hus. Så fint huset var och jag måste säga att jag är riktigt avundsjuk! Ser fram emot föer mysiga kvällar hemma hos dem. 
 
Mysiga kaniner
 
Förrätt - vegansk toastskagen
 
Huvudrätt - vietnimesiska vårrullar
 
Efterrätt - vegansk pavlova (den är ju en historia i sig hehe)
 
Två dagar med jobb och förkylningen innan det blev ytterligare fyra dagar ledigt. Det betydde också att det var min födelsedag. Egentligen så hade vi andra planer men i och med att jag fortfarande inte var helt frisk så fick det bli en lugn fika hemma hos oss med mina föräldrar och Björns mor och bonusfar. På kvällen blev det middag och hockey på O'Learys.
 
Godaste cidern. 
 
Nu är all ledighet slut och man är tillbaka på jobbet igen. Hade gärna haft några dagar till men så är det ju alltid när man är ledig. Skönt att ha en lite kortare vecka att börja med. 
Nu kör vi!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny Therése

Nu kör vi!!

Så himla trist med middagen med fisken :( Oavsett vem du äter middag med så ska ingen bli behandlad så :(

Svar: Nej, det är inte kul :( Förstår hur du måste känna dig också.
Annaaaanas

2019-01-12 @ 12:00:17
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0