Paniken tog tag i mina sinnen igen...

Jag vaknade till ljudet av klingade metall, glas, muller och att hela jag skakade. Jag insåg att det inte bara var jag som skakade utan hela sängen. Min första tanke var: vem fan skakar min säng? Sen tänkte jag att de måste blåsa jävligt mycket (vårt hus rör sig när det blåser). Plötsligt slog det mig att det inte var normalt och jag rusade upp ur sängen. Mötte min pappa och vi sprang ner till nedervåningen. Där hittade vi en chockad Kajsa som sa att hon också känt att det skakade och att hon hört glasen i köket klirra. Vi konstaterade att det måste varit ett jordskalv och precis då kom min mamma in genom dörren med hunden. Hon såg förvånad ut över att se oss tre stå i hallen och sa att brandlarmet gått i gästlägenheten och att hon behövde nyckeln. Vi frågade om hon inte hade känt det, att det varit jordskalv. Hon förstod då varför brandlarmet gått och varför hon hört muller. Så min mamma och pappa tog hissen ner för att stänga av larmet och Kajsa och jag satte oss på hennes rum och pratade lite. Gick sen upp för att sova men kunde inte somna om. Hade lämnat dörren öppen för att det skulle bli lite ljust men fick panik efter ett tag så var tvungen att tända lampan. 
     Skalvet var vid kvart tjugo över se, 40 minuter innan min klocka skulle ringa! Låg kvar i sängen och funderade lite tills klockan ringde ocjh då gick jag upp och ställde mig i duschen.
     Skalvet var huvudämnet på allas läppar idag. Dagen fortsatte som vanligt...


Ellen följde med mig hem efter skolan och vi gjorde lite på redovisning.  Hahaha Kajsa och jag hade värsta roligt när vi skulle bestämma vad vi skulle äta till middag. Jag tror grannarna undrade vad i helvete vi höll på med. Vi screamade, growlade, gjorde slowmotion rörelser, låg på golvet och skrattade. Jag behövde verkligen det!
     Imorgon är det romananalysskrivning på svenskan, inte kul :/ Sen är det omprov för alla som missat något prov på engelskan så jag tänkte skitbra så behöver jag inte komma men nej då är det så att vi som redan har gjort får komma och göra om ett gammalt prov som vi tyckte gått dåligt. Blä jag pallar inte fast det är ändå bra ^^

Ska vi sluta klaga nu?! Det är ju bara två skoldagar kvar och sen är det avslutning :)

Sayonara







I need you

Kommentarer
Postat av: Fredr!k

Vi får allt hoppas att det inte händer något mer av de här oväntade händelserna så att du kan få en ordentlig morgon, då du kan få sova:) finns inget värre än något som stör ens sömn..

2008-12-16 @ 23:25:41

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0