semester och offline

Hallo!

Nu har jag äntligen semester. Kan knappt förstå det faktiskt. I lördags morse så gick vi upp tidigt i och för sig. Vi var uppe redan kl fem för att ta bussen och hinna med tåget som gick fem över sju. Tjugo i tolv var vi framme på Stockholms central för att byta tåg mot Uppsala. Väl framme i Uppsala så hade vi en timme på oss att äta lite lunch och köpa biljett för att hoppa på bussen till Östhammar. Den var så varmt på bussen så det var lite jobbigt att sitta där i dryga timmen innan vi väl var framme. Där blev vi upp hämtade utav mina föräldrar och så åkte vi ut mor Raggarön. Där äger min släkt en udde på en ö. Har varit här nästan varje sommar, har varit lite värre senaste åren men det. Men nu är vi äntligen här. Det är lugnt och stilla och nu börjar jag att varva ner. Vi ska vara här fram till torsdag. Jag har lagt ifrån mig min telefon i stugan för att det är skönt att slippa vara uppkopplad hela tiden. Men kände ändå för att slänga upp ett litet inlägg för att berätta vad vi hittar på nu. Sa se om jag kan ta lite bilder och lägga upp någon dag också.

Så då vet ni det. Jag är på semester och ute på landet så kommer vara lite off i några dagar.

Tjingeling

felix veggie

Hallo!

Idag lämnade jag tillbaka bilen till mina föräldrar och vattnade deras blommor när de är borta. Så nu är det tillbaka till promenerandet till jobbet. På ett sätt är det skönt, komma ut i friska luften och röra på sig. O andra sidan så är det lite tråkigt att inte ha bilen. Det är ju så roligt att köra bil.

I måndags när jag handlade mat så köpte jag två av Findus nya vegetariska färdigrätter. Therése tycker jag borde blogga mer och tyckte att jag borde recensera dessa på min blogg. Så det tänker jag göra. Förresten om ni inte redan läser hennes blogg så tycker jag kika in på den här

Den första jag testade var Halloumi Hotpot. Det är en linsgryta utav kokosmjölk, sötpotatis broccoli, halloumi, mynta, ingefära och basmatiris. Jag tyckte denna var riktigt god den får 4 utav 5 tummar upp av mig. Den hade en len smak och man kunde känna kokosmjölken ganska mycket.

Den andra var Mexican Rice Bowl som är en tacokryddad gryta utav majs, tomater, bönor, lös ost, salsa och råris. Tycker inte den var riktigt lika god. Den var ganska stark och hade någon konstig bismak. Den får svag 3 tummar utav 5. Osten kände man inte så mycket av. Men att den innehöll sojabönor gör att den får lite högre betyg då jag älskar sojabönor.

Om ni någon gång ska köpa en färdigrätt och står vid frysdisken så tycker jag absolut att ni ska prova dessa.

fika, shopping och lite spänning i vardagen.

Hallo!

Idag fick jag träffa Therése igen. Det var välbehövligt och mysigt som vanligt! Fick även shoppat lite smått och gott.

Vi fikade på barista på Emporia idag.

Jag har lyxen att ha bilen denna veckan. Så efter att jag lämnade av Therése så körde jag hem. Eftersom vi inte har någon egen bil så har vi därför ingen egen parkeringsplats. Jag valde att ställa mig på sidogatan längst ner på min gata för där finns det i stort sett alltid plats. Jag tog mina saker och började gå längs gatan. När jag kom förbi busshållplatsen så körde en motorcykel förbi. Vände snabbt och stannade vid busshållplatsen för att hoppa av och gå fram emot en man samtidigt som han håller på att ta fram något från bältet. Han drar fram en pistol och skriker åt mannen att lägga sig ner på marken. Jag får panik. Det är ju ändå Malmö jag bor i. Flämtade säger jag till Björn som jag har i telefonen "han har pistol". Är rädd för att bli skjuten eller inblandad i något som inte angår mig. Går in mot en innergård men håller hela tiden ett öga bakåt. Sen ser jag att det kommer en piké, en polisbil, en polismotorcykel och en civil piké. Nästan alla ger sig på den här mannen. Med hjärtat i halsgropen går jag lite smått förbi och fortsätter ner för gatan och svänger snabbt av mot mitt hus och går in. Fick sätta mig ner i soffan och få ner pulsen lite. Nu var det ju ingen fara egentligen kanske. Man när någon tar fram pistol och skriker åt någon att lägga sig ner så vet man ju egentligen inte.

För att berätta något annat och roligt så måste jag berätta om vårt fiske i lördags. Björn har köpt en kastspö och tänkte testa det I bosarpsjön innan vi tar upp det till skärgården. På vägen ner till sjön så pratade vi lite om att fiske och lägga nät osv. Vi sa att om vi går upp en gädda så vet vi inte vad vi gör. Björn skickade iväg några kast innan han gjorde ett felkast som gick in i vassen samtidigt som rullen trasslade till sig. Efter lite om och men så lyckades han få upp trasslet och började rycka i linan för att få loss den från vassen. Det var inte så svårt men när han närmade sig slutet så säger han att han har fått napp. Jo men visst en liten gädda hade satt sig på kroken. Båda förvirrade lyckades Björn så upp den stackarn på bryggan och försökte få loss kroken. Den satt ganska hårt och man stoppar ju inte direkt in fingrarna i munnen på en gädda, de har vassa tänder. Till slut lyckades han få loss kroken och vi lät fisken komma tillbaka till vattnet igen. Det enda vi lyckades fånga efter det var slam och annat från botten.

Nu är det nog dags för mig och sova lite. Behöver få lite sömn inför morgondagen på jobbet.

Sov gott!

thunderous.

Hallo!

Nu blev det samma sak igen. Det blev dåligt med bloggandet. Nu sitter jag dock på altanen i stugan och har lite tid över för att faktiskt sätta mig ner. Har datorn med mig också. Björn, som är lite tokig, är köpt sig en lie och har gett sig an ängen nere på tomten. Min mor har alltid velat ha en äng och Björn som är utbildad och har stort intresse för naturen och framförallt för vilda blommor tog sig så klart an utmaningen. Så förra året så försökte vi få bort lite gräs och sen sådde Björn lite olika frön. I våras så gick vi och räfsade bort löv och mossa. Nu ska han slå gräset med lie, det är tydligen det bästa sättet.

Själv så ser mina planer mest ut att ta det lugnt. Blogga lite som jag gör nu och sen fortsätta läsa i boken ”Omgiven av idioter”. Har ni inte läst den så skulle jag rekommendera att göra det. Den är väldigt intressant och man förstår sig på andra människor på ett annat sätt. Jag som jobbar med kundservice och sälj kommer nog ha nytta av det. Sen har jag även chefer som jag kommer att förstå mig på bättre ju mer jag läser boken och hur jag ska hantera dem.

Anyhow, vad har hänt sen jag bloggande sist. Förra helgen så fick jag se två utav mina favoritband. Min mor va snäll och lånade ut bilen så Björn och jag kunde köra ner till Ystad för att gå på en liten festival där. Så jag fick se Va Rocks igen och äntligen Thundermother. Det var riktigt länge sedan jag såg dem och ganska nyligen bytte de ut hela bandet, som jag tror jag har berättat om här innan. Körde därifrån efteråt riktigt nöjd.

Jag fortsatte också på tatueringen. Tyvärr så h hade min tatuerare lyckades dubbelboka så fick bara en timmes tatuering men vi hann klart med färgläggningen så nu är det stora motivet på utsidan av armen klart. Ska lägga upp en bild sen när den har läkt. När den var klar så åkte vi ut till Lomma och lämnade tillbaka bilen innan vi åkte hem och gjorde oss i ordning och åkte hem till en av Therése kompisar Mårten där det var lite chill med musik och dricka. I söndags så blev det en premiärtur med båten. Första gången i år för min del och allra första gången någonsin för Björn. Jag tror dock att han tyckte att det var ganska mysigt. Det blåste inte så mycket så det var ganska lagom första gång.

I veckan så har jag inte gjort så mycket. Städat lite och tvättat. Tyvärr blev det ingen träff med Therése denna veckan men jag hoppas på nästa! Jag fick dock träffa min vän Sandra. Det var lika trevligt som alltid. Vi träffas inte jätteofta men när vi väl ses så är det som att nästan ingen tid har gått. I torsdags så var jag på en mini-AW med två kollegor. Vi satte och på Paddys och åt lite och drack. Servitören var ganska i härdig och frågade hela tiden om vi hade det bra och om vi önskade något mer. Kändes lite som att han ville supa oss under bordet hahah. Det var dock en välbehövlig AW. Vi fick snackat mycket om jobbet och det är skönt när kollegorna känner lite likadant som en själv. Vi fick även pratat lite annat och det är kul att få lära känna sina kollegor på en ett mer privat plan också.

Nu ska jag dock njuta av att få vara ledig i två dagar innan det är dags för sista veckan på jobbet innan semestern börjar på riktigt. Jag är dock lite nervös för at jag kommer att vara helt själv av säljarna på jobbet. Men det ska förhoppningsvis gå bra ändå. Många av våra kunder har sommarstängt så de borde inte skriva så mycket. Bara hoppas det inte är några större problem som dyker upp.

Ha fortsatt bra helg mina läsare!

Assen 2017

Hallo!

Midsommar. Som sagt så gjorde vi lite repris från förra året. Halv två natten till midsommarafton kom mina föräldrar och hämtar Björn och mig i ösregn. Jag hade lite svårt att somna i bilen men lite lyckades jag. Vi hann meden tidigare buss än vad som var tänkt så kvart i fyra på morgonen så körde vi på färjan i Rödby, Danmark. Mina föräldrar och Björn åt lite frukost och jag drack bara lite kaffe. Efter 45 minuter så var det dags att köra av färjan. Vi körde inte så långt, bara till Burg. Detta för att handla lite på Fleegard inför midsommar. Björn som älskar choklad blev helt till sig när han fick se erbjudandet på Ritter Sport så det blev 10 stycken hahah. Sen var det dags för mig att köra. Jag har inte kört autobahn innan så var lite nervös. Det gick väl helt okej men satt på helspänn hela tiden. Fick ont i handleden för att jag spände mig så mycket.

Efter ett tag så lyckades jag väcka alla som siv i bilen genom att jag var tvungen att bromsa in häftigt då en lastbil började blinka och köra ut mitt framför mig. Strax därefter så körde vi in på en rastplats och en åt en andra frukost.

Far och jag

Sen fortsatte min mor att köra sista biten. Vi kom fram lite tidigare än vad vi trodde och åkte direkt till banan för att hämta ut våra biljetter och passade på att titta på lite fri träning.

Vi åkte till hotellet i hopp om att få checka in men de var jättestränga med att man inte fick checka in innan 15. Så istället så satte vi oss i bilen och började köra runt för att leta upp ett picknickbord. Det var inte det lättaste måste jag säga. Till slut så hittade vi dock ett i en vägkorsning. Där satte vi oss och folk som kom körandes och cyklandes förbi tittade lite konstigt på oss. Men vi fick i alla fallvårt midsommar firande med sill, potatis, köttbullar och nubbe.

När vi äntligen fick checkat in så tog vi en powernap innan det blev lite jordgubbar och vin på mina föräldrars rum. Sen gick vi ner till hotelbaren, beställde lite dricka och spelade spel innan det var dags att gå och lägga sif och sova.

Dag 2. Utlovat med regn och visst blev det så. Inte så mysigt men rätt påklädd så är det ändå okej. Regnjacka och poncho är att rekommendera. Kvalet gick ganska bra och detta var bara uppladdning inför dagen efter.

När vi kom tillbaka till hotellet så tog min mor och Björn en liten simtur i hotellets pool medan min far och jag tittade på. Efter en snabb dusch så möttes vi sen alla upp i hotellets restaurang och åt god mat och drack gott vin. Eftersom de hade översatt fel i den engelska menyn och min far därför fick fel mat så bjöd de på kaffe och några söta små chokladbitar

choklad till efterrätt. Det tycker jag är service det.

Inte ofta man får vin i hink.

Dag 3. Racedag. Upp tidigt och packade ihop, snabb utcheckning och sen köra till banan. Vi åt lite frukost på parkeringen innan det var dags och gå in och sätta sig på sina platser. Det började med Moto3. Där satt och och hejade på min favorit Bastianini som tyvärr fick bryta efter att ha blivit påkörd tidigt i lopppet. Vi hejade även på McPhee som är Björns favorit och roligt nog så hamnade an på pall denna gången. Efter det så tänkte vi att vi skulle sitta kvar och vänta på Moto2 innan vi skulle käka och sen se MotoGP. Men vi hade missat något för de sa att det var MotoGP och tidschemat stämde inte. Jag såg att han som satt framför mig hade köpt ett program så jag försökte titta över axeln på honom och såg då att de hade ändrat i schemat och nästa race var MotoGP.

När starten gick så kände jag att pulsen började slå lite extra hårt. När sedan Rossi körde om och tog första platsen var det stora jubel från läktaren. Speciellt eftersom vi satt precis bredvid läkataren där hand fanclub höll till. Han lyckades öppna upp en liten fördel från de andra fram tills de vita flaggorna började vifta. Regn... Nu börajde mitt hjätra så ännu fortare och i takt med detta så började de tre förarna efter Rossi att närma sig också. Här var bara tanken att ni skiter det sig. Men även fast Petrucci var nära att köra om så lyckades han inte. Rossi höll det hela vägen till slutet och oj vad det skreks! Jag skakade av glädje för detta var hans första vinst på väldigt länge! Så otroligt roligt. Nu har han också slagit rekord genom att ha haft den längsta vinnarkarriärren genom tiderna. Han är verkligen den bästa, en legend!

Sen var det dags för Moto2 men eftersom vi inte riktigt har någon som vi hejar på och ville komma iväg innan alla skulle därifrån, det är ju ändå 100 000 människor på banan, så köpte vi något att äta och sen satte vi oss i bilen. Sov en hel del på vägen hem. Vi hann även inom bordershop och köpte lite alkohol som vi gjort slut på här hemma. Sista biten hade jag riktigt svårt att hålla mig vaken. Halv tolv var vi hemma och det var bara att direkt hoppa i säng och sova i o m att man skulle upp tidigt och jobba dagen efter.

För att sammanfatta så var det en väldigt bra resa. Speciellt eftersom Rossi vann och slog rekord men allt gick bra och vi alla är nöjda.

Vi får se vilken/vilka banor det blir nästa år.

up around the bend.

Hallo!

Nu sitter jag här i soffan med en kopp te och två knäckebröd med ost medan solen skiner samtidigt som regnat smattrar mot fönstret. Det är väldigt mysko väder. På ett sätt så är jag glad över att jag inte har semester just nu och på ett sätt är jag avundsjuk då jag också hade behövt en paus från all stress på jobbet.

Det var länge sen jag bloggade. Det hela började med att jag inte hade så mycket att skriva om och sen försvann lite tid och till slut orken. Jag har inte haft någon energi till att göra något efter jobbet. Jobbet tar kål på mig just nu, det är så mycket att göra. Man drunkar lite i arbete. När folk börjar gå på semester så märker man verkligen hur underbemmande vi är.

Idag fick jag dock äntligen träffa Therése igen efter ett litet uppehåll. Det var välbehövligt, att bara sitta och prata och ta det lugnt. Inga måsten eller så. Jag lovade också henne att börja blogga igen då hon saknar att läsa inlägg. Så nu sitter jag här igen heheh. Vad har egentligen hänt sen sist. Det har varit midsommar och då var jag med mina föräldrar och Björn nere i Assen, Holland för att titta på MotoGP men det får kanske bli ett eget inlägg om det.

Helgen som precis var så var Björn och jag och såg John Fogerty på Mölleplatsen här i Malmö. Utöver den halvmil långa kön in (känns som att detta var kanske en arrangörsmiss), regnet och det faktum att det inte fanns något vatten tillgänligt när man håller på att svimma så tycker jag att det var en riktigt bra spelning. Det är en av Björns allra största idoler så han tycker det var väldigt väldigt bra. Min far har spelat en del Creedence i mina dar så det var häftigt att få  höra dessa låtar utav en av orginalen live.

I övrigt i helgen så har vi firat Björns mor och syster som fyllt år, varit och shoppat nya skor (behövde nya skor att gå till jobbet i), varit ute och ätit på TGIF, tittat på MotoGP i Sachsenring och chillat och tittat på film. Vi fick även in lite mer av Björns böcker i hyllorna. Jisses vad mycket böcker den här killen har alltså hahah.

Nu är det dags att bli bättre på att blogga men först så ska jag gå och lägga mig för att klara mig igenom ytterligare en dag på jobbet och en dag närmre helgen.

Godnatt mina läsare och tack för att ni finns.