Det har väl hänt lite..

Okej det var ett tag sen jag bloggade. Har väl egentligen berott på att jag kommit hem sent de senaste och nu även dragit på mig en mindre förkylning.

Sammanfattning av de senaste dagarna; i onsdags satt Dóra, jag och några andra från klassen och väntade på att fysiken skulle börja. Sen får någon ett sms där de stod något om att läraren var sjuk och hade skickat mail om det. Satan helvete, jag kunde sovit så mycket längre! Jag fick iaf gjort lite på svenskan, lite anteckningar osv så sen på svenskan var det bara att skriva ner det på ett annat papper och formulera det fint och sen stack jag. Mötte Therése och vi tog tåget till Malmö. Hahaha vi stod utanför glasburen i nästan tre timmar. Det var så jävla kallt. Hela jag stod och skakade för att jag frös så mycket och jag hade glömt mina vantar hemma till råga på allt. Så mina fingrar var röda sen vita och blå hahaha :P Sket i engelskan (läs förra inlägget) bara för att få stanna kvar. Det var ändå väldigt lyckat; fick en kram av Gonza, pratade med Bobster-gänget (haha), fick vitsar från Pang Prego (finns på youtube), fick se alla i glasburen och Therése fick ge sin klämma till Kitty och hon blev jätteglad :D
      Var tillbaka på skolan lagom till tyskan. Efter sjungit några jullåtar på tyska och pratat lite om julen så fick vi sluta tjugo min tidigare :O Han har alltid varit så sträng med att alltid sluta prick när vi slutar annars! Kanske bara är fär det är jul och sista lektionen som han var så snäll ?!  Jag fick en chokladkaka (geisha) av Katrin, jag blev jätteglad ;D  Träffade sedan Sanna och Hanna. Gick till deras skår och sen till Jocke som satt och väntade i bilen. Sen körde vi till Malmö och på vägen hämtade vi upp Jockes kompis. Vi delade på oss sen så Jocke och hans kompis gick åt ett håll, Hanna och ett och Sanna och jag ett annat. När vi var klara mötte vi killarna igen och vi körde hem. När jag kommit hem och ätit lite och sen satt mig vid datorn för att skriva och öva lite på redovisning så kommer min pappa in och säger"..vänta så ska jag fråga. Vill du  köra och hämta Nina i Malmö?" Haha sure, just nu tar jag varenda chans att övningsköra så jag blev bara glad ;) Jag var i Malmö hela tre gånger på en dag haha :P

I torsdags så hände väl egentligen inte så mycket i skolan. Vi var bara två grupper som redovisade så vi fick sluta tidigare. Jag tyckte inte att redovisningen gick så bra men betyget sa något annat haha :P Jag hann iaf lugnt med bussen en timme tidigare och kunde vara hemma längre, gjorde ändå inget vettigt men ändå. Sen var det redovisning på dansen för läraren och det gick väl ganska bra fast vi slutade försent och jag hade redan bråttom som det var. Jag hann med bussen halv fem och sen när jag väl kom hem var det snabb dusch, klä på mig och äta lite innan Kajsa och jag var tvungna att gå. Vi skulle sitta barnvakt, åt min mammas chef O.o Men den gick bra och Max och Julia var jättesnälla och vi hade inga problem. Ganska lättförtjänta pengar tycker jag. Nästa datum blir den 7 januari, får se om vi både kommer då eller om det bara blir en utav oss.

Det var så störigt i fredags! Jag var stressad på morgonen och fick stressa skitmycket mot slutet och hann bara vara ute men hunden en litenliten stund. När jag väl var klar, suttit på bussen och kommit till salen så var det ingen där. Jag satte mig ändå utanför och väntade. De flesta brukar komma sent till den lektionen men ändå. Jag visste redan att Ellen var sen för hon hade skolkat sin lektion innan och var på väg till skolan. När hon kom så var det fortfarande ingen annan där och hon sa att hon mött en i klassen i entrén och frågat om vi hade fysik och personen sagt "öh vet inte men tror inte det."
Vi satt ändå och väntade ett tag tills det kom ut en hel random kille från den salen vi skulle vara i och så såg vi att det var en helt annan klass där O.o Jag blev skitsur och vi gick till en dator för att se om vår mentor hade skrivit något mail men nej. Vilket gjorde mig ännu mer sur för då har säkert vår mentor sagt till forskarna i klassen (vilket är marioteten) och sen har de väl vidarefört det till några av språkarna men inte oss. Bara för att vi är "mobbade" >.<
 Vi gick iaf till matsalen och jag åt lite grönsaker innan vi sen gick. Mötte upp Sanna och gick till den nya arenan där julavslutningen skulle hållas. Satt med Sanna och Ellen och pratade samtidigt i tele med Therése som satt på andra sidan hallen och jag smsade med Kajsa och Kim också :P
     När avslutningen var slut gick Sanna och jag till EH och fikade. Sen kom Jocke och jag gick för att träffa Robin. Följde med honom för att kolla om hans piercingar hade kommit men de hade de inte. Mötte sen Sanna och Jocke och hängde en stund med dom. Mötte sen även Kajsa och Kim en snabbis och jag lyckades få Kajsa att ta hem mitt paraply ;p
Sen var Sanna och Jocke tvunga att åka så Robin och jag satte oss på en bänk och väntade på att Therése och Tove skulle komma med bussen. Deras buss var sen så jag sa snabbt hejdå till Robin och sen sprang vi till tåget. Vi skulle till Malmö. Sen stod vi vid glasburen, längst fram. Var det någon som såg oss på tvn? Haha :p Det var iaf skitkul. Vi dansade och "pratade" med Kitty genom glaset (inte för att det hördes något) när vi pekat på Theréses klämma. Kitty hade haft den varenda dag sen hon fick den ;D Sen fick de äntligen gå ut därifrån. När stod och pratade med tv så kom Kitty fram där vi stod ungefär och Tove hade en lussbulle i handen som hon gav till henne. "Åh jag får mat" sa Kitty och slängde i sig den och gav Tove en kram innan hon sen sprang iväg. Det coola var också att lussebullen var hembakt och det var det första hon åt ;D XD När de sedan skulle gå backstage tillbaka till glasburen för att hämta sina grejer så sprang Therése fram och fick foto eller film var det visst med henne och Kitty. Jag fick inget men jag var glad ändå¨för jag fick se de på nära håll x)
Jag fick sen övningsköra hem och det gick brabra ;) När jag kom hem så mådde jag inte så bra så gick upp och tog på mig myskläder och satte mig på Kajsas rum och kollade film.

Lördag; vaknade upp med ont i halsen och mådde inte bra. Kajsa och jag åkte till nova för att köpa lite julklappar och sen var det bara slappa som gällde när vi kom hem. Idag har jag också bara slappat. Legat och läst min bok, städat och sitter nu och skriver detta.  Ska se till att inte bli ordentligt sjuk nu. Imorgon ska Kajsa och jag till Malmö och köpa mer julklappar. Nu ska jag inte tråka ut er längre.
Tschüss

Verkligen stora applåder och kramar till alla som pallade läsa allt om mitt tråkiga liv ! ^^


Jag alltid så glad av denna. Hon är så söt! <3
http://www.youtube.com/watch?v=l2M8WVUk6fQ&feature=related


Kommentarer
Postat av: Dóra

Se till nu att bli frisk. Det är fy skam att vara sjuk när det är jul ;O Så krya på dig! :D <3

2008-12-22 @ 15:31:56
Postat av: Fredr!k

De var ju snälla klasskamrater du hade:S skulle också vara pist om jag var den enda som inte viste att det var lektion... ha en riktigt skön och slapp jul:D

2008-12-22 @ 18:09:41

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0