physical abuse

Igår stack vi inte till malmö för att kolla på dead by april :) Kajsa och jag åkte in ganska tidigt för hon skulle byta ett par jeans och sen stack vi till nrj in the park. Så efter att dba hade spelat två låtar så stack för för då kom ola ;p Vi träffades Therése, Alex och Fredric och gick till folkets park för dba:s egna spelning. Therése ditchade så Kajsa och jag gick in för att kolla på konsert. Woaw yum yum ;)
     Sen träffade vi Kim och hennes kompisar. Jag ville egentligen ta bussen hem men Kim övertalade mig med att hon skulle bjuda mig på churros :p Så Kim, Kajsa, Malin och jag stack in och köpte churros.
     Sen skulle Kajsa och jag ta bussen 23,27 och när vi skulle hoppa på så var det så klart jättemycket folk som skulle på bussen. Så kom det ett gäng med utlänningar (jag är inte rasist eller så) och började tränga sig. Min arm hamnade i någon konstig ställning och jag trodde jag skulle bryta den. Aj! Så kände jag också att någon tog tag i min rumpa och jag snodde runt och det var en från gänget. Sen kom vi iaf in i bussen och vi slapp betala ;) Eftersom det inte fanns platser längst fram så gick vi långt bak och det skulle vi inte gjort, vilket Kajsa också sa. Hela gänget med utlänningar kom och satte sig längst bak och det var högljudda som fan. De skrek och höll på.
     Helt plötsligt fick jag ett slag i huvudet. Efter ett tag fick jag ett till så jag vänder mig om och skriker "va fan håller ni på med?!" och Kajsa skrek "för helvete". Jag vågade inte sitta lutad mot sätet längre utan jag satt framlutad. Jag var så arg att jag ville gråta men tänkte att det inte är så smart för de tycker väl bara det är kul så jag bet ihop.
     Sen kom ett tuggummi och en gardin farande. Va fan liksom?! Så sa Kajsa att om de gör något mer så går vi fram i bussen. Sen började de jävlarna röka i bussen! Kajsa hörde någon säga "vågar du fimpa de i huvudet (oss alltså)". Sen out of now where känner jag något slå till mitt i huvud igen och så ser jag att Kajsa kastar tillbaka det jag fick i huvudet och vi båda reser oss upp och går fram i bussen. Alla stirrande konstigt på oss men ändå medlidande. Många i bussen pratade om hur störiga de var. Jag kollar bakåt och såg att de hade rivit ner alla gardiner och tagit loss ett armstöd. När vi nästan var framme vid sydsvenskan fick bussen ett kort motorstopp och jag kände bara nejnejnej, det här händer inte! Men chauffören fick snabbt igång bussen igen. När vi kom fram till arlöv så började de röra sig framåt och de hade tryckt på stopp. Men sen skulle inga av de hoppa av utan de skulle av på nästa hållplats. Jag tror att alla på bussen drog en lättad suck när de klev av. Eftersom det fanns nu lediga platser där bak så gick Kajsa och jag och satte oss där igen. Då såg vi att de även hade tagit sönder ett säte och Kajsa sa att det var det som de hade kastat fram mot oss och det var den som träffat mig i huvudet sista gången. Hela bussen pratade om de jobbiga killarna. Kajsa och jag satt arga som bin. När jag kom hem välde tårarna ner för kinderna. Jag var så jävla arg! Jag skrek hela tiden "jag ska anmäla dem! Ska anmäla att de trashade bussen. Jag ska anmäla de för misshandel!" Man slår fan inte folk i huvudet. Och en sak, det är fan inte konstigt att man har fördomar.! De var så jävla respektlösa! Så börjar jag tänka, är det för att jag ser ut som jag gör som de håller på så? Hade de gjort likadant om det var en "icke-emo" som satt där? Vad tänker man med när man gör så? RESPEKTLÖSA iDiOTER! Och varför sa inte busschauffören till dem?! Han sa inget under hela resan.
 

Kommentarer
Postat av: Thejäs

NÄ FY FAN!

Okej jag fattar att du är på dåligt humör :(

Fy fan fy fan fy fan!!!!!! ÅH VAD ARG JAG BLIR!!! Ser du dom igen, ska du fan anmäla dom!!!!!!!! ÅÅH!!!!

2009-08-20 @ 13:08:05
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nää jag vet, vi blattar är hemska, det är därför alla smyghatar mig ^^



Nej men seriöst, det där var.... inte en överraskning, tyvärr. Folk allmänt (här i Sverige i vart fall) är lagom ovilliga att lägga sig i när de ser sånt här. Jag vet hur det känns (av erfarenhet), så jag kan inte säga mer än att det är rätt så okej att vara sur ett tag framöver för det är ju en form av kränkning som är både grov och oprovocerad, och dessutom något som händer väldigt sällan.



Tips? Var gärna fördomsfull vid såna här tillfällen. Ser de ut och beter sig lite som den typen som skulle kunna vara en fara så rör dig så snabbt du kan i motsatt håll. Du känner inte dem, de kan inte begära att du ska kunna bedöma dem som personer utifrån mer än du vad du ser. Och ser du högljudda stöddiga blattar i malmö så, ja, stay away!



Men du mår nog lite bättre efter jag och Dóra bjudit dig på glass ^_^

2009-08-20 @ 21:03:21

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0