I've got a feeling that you will sing it back to me

Morsning Korsning

1:a december firades (om man nu kan fira haha) men konsert i Kph.
PARAMORE
Det var helt underbart! Vi tog tåget från Malmö 15,22 men tåget var lite försenat och väl framme i Kph så kunde de inte öppna förrarna i tåget. Vi sprang sedan till bussen men vi hann hehe. Det var redan ganska mycket folk i kön när vi kom halv sex. Vi stod 2.5 timme i kylan, det var sjukt kallt. Pizzan värmde lite iaf haha. Så köpte jag en tröja i kön också (det kommer komma bild). Till slut fick vi iaf komma in och vi gick till garderoben och och Nicc skulle köpa en tröja så hon gjorde det innan. Kvart i åtta kom första förbandet och de spelade en kvart. Sen fick man vänta lite till på andra förbandet som inte heller spelade så länge. Det tredje förbandet var You Me At Six. De var faktiskt rätt bra. Jag såg ett plektrum komma flygande från scenen, när de skulle gå, åt mitt håll ungefär. Undrade vart det tog vägen och sen kollade jag på en tjejs axel för jag tyckte jag såg något där. Jag hade rätt, där låg plektrumet (hur det nu kunde ligga kvar haha), så jag tog det hihi.
Det var inte alls lika mycket tryck när Paramore kom ut på scen som det var förra gången men nu spelade också i en dubbel så stor lokal. Vi kunde stå och hoppa och dansa och hade ändå lite space omkring oss, nice. Hela konserten var så underbar! Efteråt tog det lite tid att få ut jackorna men vi hann med bussen. Köpte lite dricka på stationen och sen satte vi oss på tåget hem. Nicc satt kvar på tåget och vi andra hoppade av på Svågetorp och tog bilen hem.
Tack för kvällen Kajsa, Kim och Nicc!
<3



Jag hde tänkt att sova länge idag. Men icke, tjugo i nio så ringer ena av cheferna. Jag tänkte först klicka för jag har sagt att jag inte kunde jobba idag men svarade ändå och hon frågade om jag kunde jobba imorgon. Så nu ska jag jobba 7-13 och tjäna lite pengar. I slutet av samtalet sa hon nu får du somna om igen. Aa tack, även fast jag hade lite svårt att somna så somnade jag ändå om tillslut.
Hela dagen idag och jag bara tagit det lugnt, läst eller tittat på vänner. Hade lite huvudvärk när jag vaknade imorse och har ont i nacken efter igår men det är ju sånt man får ta haha.

Nu ska jag kolla klart på Grey's Anatomy och sen kanske jag läsa lite tror jag innan jag ska sova :)


Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Var You Me At Six! det tredje förbandet på konserten du var på? På den jag var på var dem FJÄRDE förbandet. :O Fast det svenska förbandet kanske inte följde med ner dit?



Åh, har du sett Paramore tidigare?



sv: Ja åh, dem var så bra! Men jag hade gärna hört lite fler låtar från tidigare skivor, även om de från nya skivan faktiskt är bra allihop. Jag har lyssnat på den sen sommaren 2007 så jag är med van vid de gamla. :P

2009-12-10 @ 18:34:39
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0