since you've been gone

Morsning Korsning

Woosch vilken helg. I fredags gick jag också upp tidigt för att tvätta mitt hår och så att det skulle hinna torka innan jag skulle iväg och jobba. Var iväg vid tio och hade som sagt ledsagning till landskrona lasarett. Vi var klara där halv ett så så ringde jag efter färdtjänst. De sa att de inte hade något förrän klockan två men att jag skulle ringa tillbaka efter en halvtimme och se om det hade kommit någon avbokning. Palla vänta i en och en halv timme tänkte jag och var lite smått streassad eftersom jag skulle hem och göra mig i ordning inför kvällen. Vi satte oss i kafeterian och tog det lugnt innan jag ringde tillbaka men de hade inte fått någon avbokning så vi fick vänta till två. När klockan närmade sig två gick vi till ingången och väntade där. Klockan blev fem över två och vårdtagaren blev otålig och bad om att få ringa till färdtjänst och hon skällde typ ut de lite för att de inte hade kommit och sen visade det sig att vår taxi hade avbokats, wtf?! Så det skulle inte komma en förrän 14,35 men som tur va så kom det en 14,20 och så behövde inte betala för den. Var hemma vid kvart över tre ungefär och bytte om direkt och ställde mig i badrummet för att bättra på sminket och fixa håret. När mina föräldrar var hemma och allt klart så åkte vi iväg till Malmö. Parkerade bilen och gick in på fina Hilton, scheisse haha! Vi fick hamburgare (ofta?) och sen fick man sjunga singstar om man ville innan det var dags att dela ut biljetterna. Vi sattes i bussar och åkte ut till Malmö Arena. Den är stor alltså! 
iDOL! Aaah! Det var så coolt och sjukt härlig stämning i hela arenan. Jag vet inte hur mycket det märktes i tvn haha men det var grymt härligt. Minne för livet alltså :) Det kommer lite bilder sen så fort de laddats över till datorn. Vi hade tydligen de dyraste biljetterna och aa vi satt ganska långt fram, VIP. Man tackar ju inte nej till att få se det gratis, Tele2 bjöd min pappa på det.  

Lördag. Jobb. Så det var bara att gå upp klockan sex och sticka iväg till jobbet. Fick reda på att jag och en kollega (det känns så konstigt att säga så haha!) slog ihop våra scheman och körde dubblar hela dagen och det kändes skönt, gick lite fortare då. När vi satt runt på bordet på morgonen innan vi stack ut så var det någon som frågade mig och jag skulle jobba på söndagen också. Nej svarade jag då och så sa hon säker på det för det står på schemat där ute att du ska jobba. What?! Gick ut och kollade och jo de hade satt upp mig på samma schema på söndagen också (7-12). Började få lite panik eftersom jag hade gjort upp planer för dagen (idol ute på jägesro, de som åkt ut ;p). Det skulle vara exakt samma schema som lördagen. Jag sa ändå att jag kunde jobba för man är ändå klar strax efter elva så kunde jag snabbt hem och fixa mig och sen sticka till Malmö. Så så blev det. Efter jobbet hände egentligen inte så mycket. Somnade i en fåtölj på eftermiddagen och spenderade kvällen med mina föräldrar. Chill.

Söndag (idag). Det var bara upp och jobba igen. Men det är ju mycket i ob och så är det ju pengar så försöker tänka på det hehe. Dagen gick mycket fortare idag men det beror nog på att man visste vad som skulle göras efter gårdagen och så. När jag var klar, loggade jag snabbt ut och stack hem. Det blev dock inget Malmö, för Nicklas skulle inte komma (varning). Så då kände jag inte att det skulle bli så kul så stannade hemma ist. Följde med till den årliga julgranständningen i förening sen vid fyra. Först gick vi en tipspromenad som var nytt för iår. Fick en hjälp av min mamma på fyra av frågorna men jag visste lite av de ändå, kunde gissat de. Det var bara fem frågor och en utslagsfråga. Sen tändes granen och vi gick in och fick lite glögg och tilltugg och så utnämdes vinnarna. Haha jag kom trea men fem rätt och var inte så långt ifrån på utslagsfrågan. Vann en ask noblesse, mörk choklad, och ragusa. Gav noblessen till min mamma eftersom hon hade hjälpt mig och så. Nu har vi ätit en god middag och så sitter jag här för att skriva detta inlägg och sen får vi se om jag sätter på en söndagsfilm eller så. Fast först ska jag nog försöka få upp min julstjärnor i fönstret wih!

Imorgon ska jag in till optikern i Lund och sen ska jag träffa Therése en stund och sen åka till Malmö för att träffa min jobbcoach.

Det blev ett långt inlägg hoppas ni orkar läsa.
Ha en fortsatt trevlig söndagkväll :)


Kommentarer
Postat av: Bunny

"Det blev dock inget Malmö, för Nicklas skulle inte komma (varning)."

Vad? Varning vadå?

2009-11-29 @ 21:20:44
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0