100418 - play on the field

Morsning Korsning

I fredags hade jag ingen lust att öppna datorn. Jag städade på förmiddagen och sen tog jag det lugnt. Ann kom hem tidigt och bestämde sig för att åka ner till sina föräldrar med barnen så jag fick sluta lite tidigare vilket var skönt, var hemma redan vid halv fem. Då fick jag reda på att min far var sjuk så Therése kunde inte komma hit men ist så fick jag låna en bil och åka till henne. Vi hade mysigt lilla Bunny och jag ^_^

Igår så åkte Kajsa, Carin och jag på jobbmässa för XXXLutz, det nya österrikiska möbelföretaget. Först fick vi lyssna på en föreläsning som var på engelska för hans svenska var inte så bra. Sen ställde vi oss i olika köer för att få lämna cv och göra en snabb intervju. Carin och jag ställde oss i restaurang kön och Kajsa skulle bort till dekoratör men sen visade det sig att hon hade hamnat i fel kö. Hennes kö var mycket längre än vår men ändå så blev hon klar före oss. Det kom en kille från arbetsförmedlingen när det var min tur och frågade om det var okej att jag tog intervjun på engelska (de hade bara en som pratade svenska och två-tre som kunde tyska, dåligt!) så jag tänkte äh jag kan få öva på min engelska men blev ändå nervös. Jag försökte sälja in mig men märkte att det inte gick alls haha. Jag kommer inte få jobbet, det verkar som om de kräver lite erfarenhet också doh (stod i kö i över två onödiga timmar men jaja). I slutet så tittade han på min bild på cv:et och sa "du har varit på en konsert *pekar på bilden*, vilken var du på?". Jag förklarade att jag var på en festival och så klart så undrade han vilken och jag sa Svedala Sommarrock. Han undrade vilka band som spelade där och vilket som drog mest för min del och det var ju Backyard Babies. Han visste faktiskt vem de är haha. Sen frågade han vad jag annars brukar lyssna på. Jag tänkte värst vad han var nyfiken men sa att mitt favoritband är Tokio Hotel, tänkte att han kanske visste vem det var. "Reeaally?!" sa han och såg lite entusiastisk ut haha. Sen pratade vi en stund om TH och han undrade om jag tyckte bäst om de tyska eller engelska låtarna men det beror ju på vad det är för låt men för det mesta är det de tyska låtarna för min del. Han tyckte att Durch den Monsun och Schrei är bättre på tyska. Han lyssnade inte på de så men om han hörde något med dem så brukade han lyssna. Han frågade även om jag hade sett de live osv. Haha så jag fick något kul att prata om på min intervju hihi. Det roliga var att jag sa innan till Kajsa och Carin att jag kanske skulle prata om TH för att få personen intresserad för de är tyska haha och sen blev det ju typ så. Sjukt kul ändå haha.


En stol man fick när man gick därifrån haha.

Sen hem, busa lite med lillasyster, sova och ha gäster över. Det var några från skidgänget. Det var trevligt trevligt. En sak som är lite komiskt är att när jag var liten så var min mormor, Kajsa och jag på en loppmarknad och där köpte jag en ring för 5 kr. Jag minns att min mormor polera upp den och sa något om att den kanske var äkta men jag har inte kollat upp det och sen hamnade den i en låda. Igår så såg jag att Carin också hade en sådan ring fast med en annan färg på stenen och den har hon ärvt från sin farmor och den är äkta silver så jag tog fram min smutsiga ring som jag letade efter i alla kartonger och de såg likadana ut och hade likadana stämplar så då måste ju min också vara äkta. Far kollade på det idag också och aa det var den. Lite komiskt är det ju ändå haha.


Der Ring.

Igårkväll kände jag mig inte så bra som om jag hade feber och lite så. Idag när jag vaknade det så hade jag blivit förkyld blä. Helt seg i kroppen också det är så jobbigt. Så idag blir det verkligen en slappedag.

Jag hade tänkte börja med en ny sak på bloggen och jag ville vilja kalla det dagens tips eller dagens rekommendation. Stay tuned, den första kommer imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Bunny

HAHAH - awesome interjvu ju! XDDD

2010-04-18 @ 13:24:39
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0