100424 - hej

Morsning Korsning

Nu är jag typ frisk, lite hostattacker då och då men i övrigt fine. Jag jobbade torsdag och fredag men orkade inte starta datorn för att blogga, var alldeles för trött för det. Men I'm back now :)

Kajsa och jag var en sväng på Burlöv Center idag. Jag skulle kolla på en ny bikini och det hittade jag :D Hittade även en ny BH med matchande trosor som var på rea. Kommer kanske bild lite senare. Nu ska jag försöka att bara shoppa nödvändiga saker hehe.



Bok
Flickan som överlevde av Barbie Probert-Wright och Jean Ritchie
.
Den handlar om sjuåriga Barbie som egenltigen heter Bärbel och hennes storasyster Eva som är instängda i Tyskland under andra världskriget. Deras far är ute i kriget och de är ner än tjugo mil från deras mor. Valet är att stanna kvar och invänta invasionen eller fly.
Jag tyckte detta var en väldigt spännande bok, hade svårt att lägga den ifrån mig. Bärbel är "godkänd" av nazisterna men de är ändå offer under kriget. Det är också väldigt spännande att få läsa hur tyskarna hade det under kriget. Nu kan jag inte säga så mycket mer än läs den! Den är bara 299 sidor och inte alltför liten text.


Kommentarer
Postat av: Bunny

Vill se bikini! :D

2010-04-24 @ 20:30:26
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0