100406 - Right now I'm tired

Morsning Korsning

Hehe hoppsan, jag har verkligen varit dålig på att uppdatera men sen har jag faktiskt varit bortrest över helgen också. Antar att detta kommer bli ett ganska så långt inlägg. Kan iaf varna för det ;)

I onsdags när jag hade varit och hämtat Lovisa och hennes kompis Jacob på dagis så sa Ann att om jag höll koll på barnen så hon kunde städa klart så skulle jag få åka hem sen. Wie! :D Superskönt och snacka om en kort vecka.

I torsdags så fyllde min älskade sötnos och bästa vän 20 år! 20 känns så stort och jag kan inte fatta att du är det nu. Det firades med middag på Ming Palace. Sen åkte vi hem till Therése och kollade på antikrundan haha! Efter det blev det den gamla filmkvällsklassikern Eurotrip. När jag skulle åka hem så fick jag låna en jacka av Therése eftersom jag bara hade tagit min tunna "skinn"-jacka hehe. Det var väldigt snällt tycker jag ^_^

Kvällens outfit


Love you despite everything<3


Tjockis haha!

 I fredags gick jag upp tidigt och satte mig i bilen med resten av min familj. Mitt på dagen någon gång så var  vi framme i Linköping, hos farmor. Där får man alltid mycket mat haha. Vi gick en sväng på stan och hade det mysigt. Vi sov över och sen var det upp tidigt igen för att åka iväg till Kolmården :D Där mötte vi upp min ena faster och hennes man. Vi hade verkligen tur med vädret, sol och varmt. Det var jättemysigt!
  
(Klicka på bilderna för att få de större)

Sen var den påskmiddag och påskäggsletande innan alla slocknade.

Söndag var en slappedag. Mina föräldrar, min faster och hennes man åkte ner för att kolla på båten. Kajsa, min ena kusin Rikard och jag stannade hemma och tittade på tv. Riktigt fint och varmt var vädret så när de andra var tillbaka så invigde vi grillsäsongen med att grilla korv till lunch. Efter lite fika och prat så var det dags att sätta sig i bilen för 5 timmars lång bilfärd hem. Usch vad det är tråkigt att sitta i bil. Lite roligare var det när jag körde hihi. Det jobbigaste var när mor körde och jag satt fram för då satt retstickorna far och Kajsa i baksätet och störde sig. Arhg haha!

Måndag = Annandagpåsk = slappedag. Jag gjorde inte så mycket. Städade mitt rum lite grann. Hjälpte iofs far att städa ur skåpen i badrummet på ovanvåningen. Åkte en sväng till IKEA där jag bytte några glasburkar jag köpte där sist och köpte ett par större.

Idag då ja. Fick sovmorgon och var inte i Ljunghusen förrän halv elva. Dagen har varit ganska lugn. Jag har tittat på missade avsnitt och fixade lite grunder här på bloggen så därför jag inte skrivit tidigare. Idag är det även Anns födelsedag så jag köpte tulpaner till henne och ikväll ska det firas lite med sushi. Första gången i mitt liv jag äter det då uppdaterar senare om vad jag tycker om det ;)

Scheisse det är redan 6 april. Ibland är det faktiskt läskigt hur tiden går fort! Ibland är det skönt också ;)


Kommentarer
Postat av: Bunny

Låter som en bra helg ju! :D

2010-04-06 @ 18:52:29
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0