scream and shout

Morsning Korsning

Ann kom hem vid två idag hon hade fått sluta tidigare. Så sa hon att hon skulle hämta Lovisa och Kaj (som skulle sova över) på dagis vid halv fyra så jag kuknde komma iväg sen. Då sa jag till henne att jag skulle ta bussen halv fem. Hon åkte iväg när klockan började närma sig halv fyra. Strax efter det så pratade jag med far i telefon. Han ville att jag skulle försöka hinna med bussen 16.01 men jag var inte säker på om jag kunde det. Men trodde att jag kanske skulle hinna med 16,11 bussen. Jag började bli lite stressad så stod ute i hallen och kollade ut efter bilen men det är klart att det inte kommer en bil om jag står och kollar, jag visste också att de skulle köpa fredagsgodis efter dagis. Klockan tickade på. Jag missade 16,11 och tänkte ta 16,21 men nej. 16,31 måste jag hinna med tänkte jag. Jag satt med ytterkläderna på, mössa, halsduk och tillslut även skorna. Jag trodde att jag skulle missa bussen och jag hade far i telefonen så bilen kom. Jag sa till far att jag skulle försöka hinna med bussen och att jag skulle ringa om jag inte gjorde det. Tog mina saker och började gå ut. När jag kom fram till bilen så sa Ann "ja jag såg inte förrän nu att klockan är mycket, hinner du med bussen?" Om jag springer svarade jag vilket jag gjorde. Sa hejdå till alla lite snabbt och började gå väldigt fort. Småsprang men fick så ont i halsen sen konkade jag på en massa packning. Jag hade ju en datorväska på ryggen, en liten handväska och en stor kameraväska på axeln och en stor väska i handen. Trodde nästan att ryggen skulle gå av, det gjorde jätteont. Jag stånkade och hade mig men jag hann fram i tid precis när bussen kom. Busschauffören var jättegullig, jag klev på och
Anna: Malmö
Busschauffören: Vuxen?..eller nej?
Anna: Jo
Busschauffören: Nej är du verkligen 20?
Anna: Aa jag blev nyss 20 haha.
Busschauffören: Det går  *mummel* är 20 *knappar in* därför får du halv biljett.
Anna: Tack så mycket! *går glatt och sätter mig på en plats och pustar ut*

Jag ser nog inte 20 ut haha. Iaf det är väldigt skönt att vara hemma. Ätit gott och nu kollar vi på let's dance men jag läser och kollar bara lite halvt. Är lite trött och det ska bli skönt att sova i egen säng även fast sängen där borta också är skön fast kan inte lägga mig så tidigt för ha lovat att hämta Kajsa i Dalby idag.


Kommentarer
Postat av: Bunny

Oj oj, stressigt där! Jobbigt!

Och vad skönt att du slapp betala fullpris, men egentligen får dom ju inte göra så.. vad hade hänt om det varit kontrollant på bussen liksom? :(

2010-01-23 @ 00:11:18
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0