100311

Morsning Korsning

Igår var vi iväg i Trelleborg på barnsjukhuset med Ebbe. Han har fått någon kronisk lungsjukdom så han var där för att få medicin. Ann hade praktik från 13,00-21,45 så det var jag som fick hämta Lovisa på dagis. När vi kom hem från dagis så drack vi barnkaffe (varm choklad) och sen åt vi spaghetti och tomatsås med ricottaost i. Mums! Sen kom Carl hem, tittade lite på Snövit innan det var dags för barnen att sova.

Idag har jag varit på babycafé med Ebbe. Det låter lite konstigt haha men var faktiskt trevligt. Det är nere på Himlaliv i Skanör. Så tog bussen ner och var framme ungefär fem i tio. Jag var den första där men blev väldigt varmt välkommen.Sen kom det fler folk och tillslut så var det två ledare, fyra mammor och jag. Först satt vi och pratade och barnen fick leka lite. Kl elva så var det dags att sjunga och tillslut en liten andakt. Efter det när klockan var strax efter halv tolv så fick man antingen stanna kvar på fika, som kostade 30 kr, eller gå hem. Vi stannade kvar så Ebbe fick i sig sin lunch, ny blöja och sen gick vi till bussen. Det satt tre killar på bussen som kollade jättemycket på mig och flinade när jag hoppade på med barnvagnen. De trodde säkert jag var ung mamma. Där hade ni fel ha! Ibland är det lite kul att provocera men ibland är det faktiskt jobbigt med blickarna man får. Jag säger absolut inte att det är fel på att vara ung mamma. När folk ser mig så tror jag inte de tänker att "åh hon är barnflicka" eller "hon är säkert storasyster" utan jag tror faktiskt de tror att jag är mamma. Aja vad tusan låt de tror de då haha.

Nu ska jag fortsätta äta min lunch och kolla på Vampire Diares.
Tjingeling :D


Kommentarer
Postat av: Bunny

babyfik, vad myyysigt XD

2010-03-11 @ 14:37:36
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/
Postat av: oskar

du borde se den! den bar riktigt bra :)

lite sorgligt att man inte får veta hur det egentligen slutar eftersom det ska vara en fjärde också. men som aldrig blivit klar eftersom författaren dog. :o

2010-03-11 @ 20:36:13
URL: http://mrtasty.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0