Hey Du!

Morsning Korsning

TH i Göteborg

Jag lyckades komma 100 m hemifrån innan jag var tvungen att köra in på en parkering för att kolla om jag hade biljetten med mig haha. Två min över tolv parkerade jag utanför Gerdahallen för att hämta Therése. Sen tog det ett tag innan GPSen lyckades hitta sateliter. Sen kom vi iaf iväg och GPSen visade att vi skulle vara framme kvart i tre. Vi visste att vi skulle bli lite senare eftersom vi skulle stanna på vägen och äta lunch. När vi kört ungefär halva vägen så stannade vi på Mc Donalds och åt ordentligt. Therése hade fått sms av sin mamma om att det var en stor vattenläcka i Gbg så därför gick vi in på Maxi och köpte vatten om det nu inte skulle finnas på vandrarhemmet. Jag passade även på att köpa lite godis att ha i bilen. Pausen tog längre tid än vad vi trodde så när vi satte oss i bilen så visade GPSen att vi inte skulle vara framme förrän tjugo i fyra.


När vi började närma oss Gbg så stod det en stoor skylt ”Tokio Hotel idag Scandinavium”. Så jag bad snabbt Therése att ta upp sin kamera och fota och hon hann. Vi lyckades sen ta oss in till Scandinavium där vi träffade Caroline. Då visste vi inte hur vi skulle göra med köandet men det var inte lönt att gå och ställa sig eftersom vi ändå skulle åka vid halv fem för att checka in på vandrarhemmet kl fem. När vi skulle köra till vandrarhemmet så tog vi med oss Carolines packning men vi kom inte så långt förrän det stod still på den stora vägen vi skulle ut på. Vi hade kommit mitt i rusningstrafiken. Vi försökte vända men GPSen ändrade inte väg och vi försökte hitta något i kartboken men det var lönlöst. Det var bara att ge sig ut på den stora vägen. Vi var redan sena men vi hade lite tur eftersom det hade blivit mindre trafik. Sen råkade vi köra fel och missa avfarten innan vi till slut kom fram till vandrarhemmet och ställde in bilen i parkeringshuset. Sen sprang vi upp med 10 väskor upp till Masthuggsterassens vandrarhem. Väl inne så var han i receptionen så seg. Vi sa t o m att vi hade bråttom och var superstressade. Vi visste inte om insläppet var kl sex eller halv sju och vi var på vandrarhemmet tjugo över fem. Efter ett tag så fick vi iaf nyckeln till rummet men vi skulle bära alla saker upp för en spiraltrappa och ingen hjälp fick vi och sen hade vi rummet nästan längst ner i korridoren så vi sprang igenom, slet upp dörren till rummet och slängde in sakerna. Tog sakerna vi behövde och sprang sen ner till garaget och betalade för bilen innan vi gick spårvagnen. Caroline ringde en gång och sa att vi skulle skynda oss vilket vi gjorde. När hon ringde andra gången fick vi lite panik, hon sa att det var insläpp och som tur va skulle vi precis hoppa av då. Vi gick fram till henne i kön men sen gick vi och ställde oss längst bak i kön. De packades på hela tiden med folk så kön blev bara längre och längre.  Vi köade nog knappt en halvtimme innan vi kom in. Så hade vi bestämt att jag skulle ta jackorna till garderoben och Therése ta platser. När jag nästan var framme vid disken så ringer hon mig. Hon hade lyckats flörta in sig hos vakten så vi skulle komma in i första blocket! Lycka spred sig i kroppen. Sen ringde hon igen och sa att jag inte fick springa för då skulle jag inte komma in, så jag gick lugnt ner och fram till henne för hon stod och väntade vid staketet. Jag gick ut sen för ett träffa Katrin så fick då ett blått armband för att kunna komma in igen. Stod och pratade med Katrin en liten stund innan jag kände att det var dags att ta sig tillbaka. Det kändes lite kul när jag gick igenom en liten folkmassa och kom fram till staketet och visade armbandet för vakten och så öppnade han grinden så jag kunde komma in i första blocket. Det kändes så VIP haha. Sen stod vi och väntade ganska länge innan det satte igång. Konserten gick fortare denna gången men det var nog mest för att man visste vilka låtar som skulle komma och vad som skulle hända. Konserten AZUM som den andra! Den gången körde de den engelska playlistan.


Efter konserten gick vi och ställde oss i kön och köpte merch innan vi gick och köpte dricka, kaffe m.m på Mc Donalds och sen tog vi spårvagnen till vandrarhemmet. Vi tog en spårvagn så att vi stannade på järntorget. Där hade jag sett en turnéplansch på en stolpe när vi hade åkte till Scandinavium. Eftersom spårvagnen var lite sen så sprang jag till stolpen och ryckte loss planschen. Den gick lite sönder med det var ingen fara, nästan bara lite kul för då ser man att den är tagen från stan. Therése skrek till mig att skynda mig för spårvagnen kom så rev av sista tejpen och sprang, jag hann och satt glad på spårvagnen. Caroline slocknade nästan direkt när vi hade kommit till vandrarhemmet och Therése och jag satt uppe och pratade lite innan jag somnade och Therése satt uppe lite till vid sin dator.


Vaknade några gånger under natten och sen halv åtta vaknade jag klarvaken. Therése var också vaken då så vi pratade och sen började göra oss i ordning men lät Caroline sova vidare för det behövde hon. Halv nio, jag var klar och Therése var nästan klar och Caroline inte hade vaknat av alarmet så satte Therése på TH och då vaknade hon haha. Vi gjorde oss i ordning, åt frukost och packade våra saker innan vi checkade ut. Lämnade all packning i bilen och tog spårvagnen in till stan. När vi åkte förbi Järntorget så såg vi två planscher till så de skulle Therése och Caroline ta. Vi gick inne på Nordstan eftersom det var kallt ute. Sen gick vi in på Shock där Therése och jag provade varsin skinn-högmidjadekjolar. Det var halv rea-priset så ist för 649 kr så betalade vi 162,50 vilket var sjukt nice. Där inne träffade vi även på Therése kompisar Ellia och Katrin. Vi gick en litenliten sväng till på stan innan vi tog spårvagnen tillbaka. När vi kom till Järntorget så hittade vi tre planscher så jag tänkte ta en till. Vi gick och varsitt håll och började slita i tejpen för att få loss de. Det måste ha sett väldigt roligt ut haha. Jag var tvungen att bita lite i tejpen för att få loss den men det gick tillslut. Sen var vi tre glada tjejer men planscher haha. När vi satte oss i bilen så kunde GPSen inte hitta några sateliter igen. Panik! Så Therése fick sitta med kartboken i knät och försöka hitta vägen. Vi körde runt tills vi tillslut hittade skyltar mot E6 men Therése sa att vi var på väg mot fel håll så vi fick vända. Men sen hittade vi skyltar åt andra hållet där de sedan stod E6 S var vi ganska säkra på att vi var på rätt håll. När skyltar mot Malmö började komma så blev vi lugna. Vi tog en paus för att äta och en paus för att tanka sen ville vi bara komma hem. Jag körde en liten omväg in till Lund och släppte av Therése och Caroline på Nova där senare deras föräldrar kom och hämtade dem. Tio över sex var jag hemma.


Söta Bunny!


Jag och Katrin


Jag och Therése


AZUM! Vågar inte lägga upp fler bilder.

I söndags städade jag och sen fick jag ändra om mina planscher eftersom jag hade tre nya som skulle upp hehe. Bild kommer snart ;) På kvällen åkte ju Kajsa och jag ner till Ljunghusen.


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0