blahblah

Morsning Korsning

Jag har städat klart. Ebbe har fått sin lunch och sover nu fortfarande, han vaknar väl snart skulle jag tro. Jag har ätit lunch, kollat Svenska Hollywoodfruar på tv3play, packat allt och läst lite i min bok.

Imorse kände jag att jag var öm på högersida av näsan och det ser litelite svullet ut. Visste först inte varför men sen slog det mig att Lovisa råkade armbåga mig i ansiktet igår och det är därför jag har ont. Hon var väldigt gnällig igår faktiskt. När jag skulle hämta henne på dagis så ville hon inte hem (det brukar hon inte vilja men igår var det extremt), utan ville bara stanna kvar på dagis och leka med Kaj. De gömde sig i kojan under bordet där man inte kommer åt och sa att jag var dum. Lovisa vet att man inte får säga så och Ann och Carl säger till henne hela tiden här hemma. Vi brukar säga att man blir ledsen om man säger så även fast man kanske inte blir det men igår så blev jag faktiskt ledsen efter att de sagt att jag var dum typ 10 gånger. Hade lust att sätta mig i bilen och åka utan Lovisa men visste att jag inte kunde göra det. Jag sa att jag blev ledsen när de sa så och att de visste att man inte fick säga så och efter ett tag så sa de faktiskt förlåt. Tillslut fick jag iaf tag i henne och bar henne ut i kapprummet. Hon grät och försökte komma loss men jag gav mig inte. Jag släppte ner och bad henne att ta på sig jackan men så klart så ville hon inte det utan slog på mig ist och försökte komma förbi mig och springa in i lekhallen igen. Efter mycket om och men så lyckades jag slingra mig runt och övertala henne så sen satt vi i bilen på väg hem. Fast sen blev det inte bättre, hon var gnällig hela kvällen. Hon sa "fy dig Anna" till mig två gånger och Ann och Carl blev riktigt arga på henne. Hon somnade iaf ganska tidigt och sen tillbringade jag kvällen med att kolla på tv innan jag gick och la mig.

Nu ska jag kolla lite bussar och vänta på att Ann kommer hem så att jag kan få åka hem till mig.
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Bunny

Åh, det är så irriterande när de gör så! Man bara önskar att man kunde rycka tag i dem ordentligt och säga åt dom! Extra svårt när det inte är ens egen unge, typ syskon eller så. När det är nån annans vågar man ju inte riktigt heller :(

2010-03-12 @ 18:14:14
URL: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0