110628

Morsning Korsning

Förlåt för dålig uppdatering! I lördags var jag ju i Skrylle, powerwalkade 5 km och låg sen och njöt av solen innan jag tog bussen hem igen. På kvällen låg jag i sängen och tittade på Changeling och åt naturgodis. Det är faktiskt en väldigt bra film, rekommenderas! I söndags gick jag upp tidigt och tog bussen så jag befann mig i Lomma kl 10. Följde med mina föräldrar ut och seglade. Det var mycket mysigt, gillar verkligen vår nya båt. Vi seglade till Barsebäck och åt lite lunch och sen tillbaka igen. Jag fick sen på kvällen köra bilen hem till mig med lite saker hemifrån.

Igår fick jag köra och hämta upp mor och hennes arbetskamrat vil centralen. Han hade med sig ett stort bambugräs eller vad det var och kunde inte ta den på cykeln och eftersom jag hade bilen så skulle jag hämta och mor skulle ta bussen och passade på att åka med i bilen. Sen var det jobb. På eftermiddagen fick jag två dåliga nyheter. Först ringde han från Lomma seglarskola och sa att kursen ar inställd för de andra två hade hoppat av. Jag blev jättebesviken, skulle nämligen ha gått en seglarkurs en vecka och verkligen lära mig att segla men sen är två typer som bestämmer sig för att hoppa av i sista sekund. Dålig stil! Jag kunde i alla fall jobba heldag. Sen fick jag reda på att projektet är försenat så inget jobb på Sample Section. Men de är ju ingen nyheter, det brukar ju aldrig vara i tid haha. Men fortfarande, hela min veckoplanering rasade då.

Jag fick ändå seglat igår för jag följde med mor hem efter jobbet och så stack mor, far och jag ut och seglade en tur. Hade med oss goda baguetter och så drack vi mousserande rosé och åt jordgubbar till det, mums. Klockan hann sen att bli en del och mor tyckte att jag kunde sova över. Hade ju inget med mig men bestämde mig ändå för att stanna.

Nu sitter jag hemma i lägenheten. Mor skjutsade mig hem innan hon skulle till jobbet. Jag fick även lille hunden med mig hihi. Ska skriva klart mitt arbete nu och sen gå ut och sola en stund. Kajsa kommer hem i eftermiddag så vet inte om vi skulle fika då, det hade varit mysigt.

Nu måste jag komma igång.
Ha en bra dag och njut i solen! :D


Kommentarer
Postat av: Bunny

Nä så tråkigt med seglarkursen :(

2011-06-28 @ 11:52:32
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0