Gamla intressen kan vakna till liv igen

Morsning Korsning

Igår när jag var hos mina föräldrar så fick jag reda på att min far hade köpt på motoGP:s hemsida så han kan kolla på varje race från 1992 och framåt och tills denna säsongen är slut. Jag är uppväxt med en far som tittade ganska mycket på motorsport främst Formel1 och motoGP. Han har själv haft några motorcyklar (tyvärr ingen just nu) och ett år så tog åkte han och jag motorcykel till Knutstorp för att kolla på motorcykeltävlingar. Jag tyckte det var jätteroligt. Sen tappade jag det lite men när jag fick reda på det igår så blossade intresset upp igen. Jag har skrivit upp i min kalender alla kommande tävlingar som är kvar på denna säsongen och jag håller koll på tabellen vem som ligger på vilken plats.

Ända sedan jag började bli intresserad så italienaren Valentino Rossi varit min favorit.

Valentino Rossi

Han var världsmästare men nu har det tyvärr kommit in bättre killar. Han är dock fortfarande min personliga favorit tillsammans med:

spanjoren Jorge Lorenzo,

australienaren Casey Stoner

och amerikanen Nicky Hayden


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0