Lördagsaktivitet

Morsning Korsning

 

Jaha och det var den helgen. I fredags efter jobbet så tog jag en lugn kväll och tittade på film. I lördags däremot så började dagen med att städa mitt rum (det behövdes verkligen för det var ett tag sen heheh). Vid två gick jag ner till centralen och mötte upp Alex och så satte vi oss på tåget mor Helsingborg. Där bytte vi till buss mot Höganäs (Mölle). Vi hoppade av i Högänas där vi enligt Skånetrafiken skulle byta buss. Vi inser dock ganska snabbt att vi inte skulle hoppat av bussen för den bytte bara nummer så skrattade och lite skamsa hoppade vi på igen. Sedan hoppade vi av på Krapperup slott.

 

Det var tänkt att vi skulle fika. Kändes lite fånigt att åka i en och en halvtimme för att fika hahah. Först gick vi dock runt i slottsträdgården och fotade lite men det blev en väldigt snabb runda för åskan mullrade över oss och regnet hängde i luften. Vi gick och satte oss inne på det söta lilla caféet och jag åt en jättegod citronmazarintårtbit. Sedan tog vi bussen tillbaka till Helsingborg igen. Jag tänkte visa utsidan på Campus (där jag pluggar) för Alex och visa henne runt lite i min studiestad hahah. På väg till Campus så går man förbi färjeläget med färjorna som går till Helsingör. Jag sa på skämt att det hade varit kul att åka till Helsingör. Båda två satt tysta en stund och funderade och efter att vi lite smått diskuterade om vi skulle eller inte så bestämde vi oss för att i alla fall gå och kolla vad det kostade att åka över. 66 kr tour och retur kändes inte så dyrt. Alex frågade av ren vana om de hade någon studentrabatt och om man hade Stampus-kort fick man åka 2 för 1. Äntligen fick jag användning av mitt kort hahah. 33 kr för att åka mellan Helsingborg och Helsingör är billigare än att åka med rabattkort mellan Lund och Malmö!?! Och eftersom man åker gratis som sommarkortet upp till Helsingborg så funkar allt bra. Kanske blir fler gånger heheh.

 

Vi strosade runt en liten stund i Helsingör men allt var stängt. Dock fick vi några fina bilder. Vi gick runt och letade och till  slut så hittade vi en mysig pub och vi satte oss i baren och vi tog varsitt glas Tuborg Classic. Den var faktiskt ganska god hahah. Bartendern tyckte dock att vi drack långsamt hahah. Vi fick även smaka lite av en belgisk öl, St Feuillin (8.2%!) men den var god, den smakade inte som ”vanlig öl”. Alex drack upp innan mig och hon beställde ett glas av den belgiska ölen och sen gick vi och satte oss vid ett bord istället för det började dra kallt från dörren där vi satt. Efter ett tag var det en grupp med killar som tyckte att vi skulle sätta oss vid dem eftersom ”magnetfältet där vi satt inte var bra”. Hahah vilken raggningsreplik men vi satte oss med dem ändå för det var roligt. Det visade sig att killarna kom från Växjö och de var nere på svensexa.

 

Jag fick ont i käkarna för att jag hade lett och skrattat hela dagen och kvällen. Vi åkte tillbaka till Helsingborg med färjan igen vid elva med killarna och vi missade precis ett tåg för att en av killarna (han som skulle gifta sig) fastnade i tullen på Knutan. Han blev släppt väldigt fort dock. Vi gick till donken och Alex köpte en McFlurry eftersom vi ändå var tvungna att vänta i 50 minuter på nästa tåg. När vi väl satt på tåget så tror jag att Alex somnade och jag bara låg på min väska över bordet och blundade. Det var ganska mycket folk på tåget och det var ett långsamt pågatåg och båda Alex och jag ville bara hem. Tillslut så var vi äntligen tillbaka i Lund och vi gick snabbt hem (Alex skulle sova i lägenheten). Vi gjorde oss snabbt i ordning och gick och la oss. Jag såg att det lyste från Alex rum och hon hade hunnit somna och inte hunnit släcka lampan hahah. Jag somnade också så fort huvudet hamnade på kudden.

 

Det kan komma upp lite bilder lite senare från denna spontana och väldigt roliga dag.

 


Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0