avantasia.

Morsning Korsning
 

Tänkte försöka börja rekommendera och dela med mig av artister/band som jag tycker är bra och nya artister/band som jag hittat. Det första jag tänker börja med är tyska Avantasia. Avantasia är Tobias Sammets (Edguy) sidoprojekt och det är ett powermetal band med många gästartister så som Alice Cooper, Klaus Meine & Rudolf Schenker (Scorpions), medlemmar från KISS & Mr. Big, Helloween, Magnum, Rainbow, Saxon.
 
Själv så hade jag hört "Farewell" och "Dying for an Angel" innan jag såg dem på årets Sweden Rock och blev förälskad. Kan rekommendera låtarna: "Dying for an Angel", "Farewell", "The Scarecrow", "Lost in Space" och deras ABBA-cover "Lay all your love on me". 
Spotifylänk:
Avantasia
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du säga något, gör det här:

Vem är du?:
Vill du bli ihågkommen?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0